پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از لغو ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی در روزهای 22 تا 27 بهمن ماه به ارمنستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن محسنی اظهار داشت: سفیر ایران در ارمنستان در مکاتبه‌ای‌ رسمی با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری از لغو کنسرت‌هایی که قرار بود 22 تا 27 بهمن ماه در این کشور برگزار شود، خبر داد.

وی تصریح کرد: 22 تا 27 بهمن ماه سال جاری مصادف با ایام عزاداری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) است که به دلیل اجرای کنسرت‌ها و برنامه‌های تفریحی و ضد فرهنگی مختلف، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اعزام تورهای مسافرتی به این کشور جلوگیری کرد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با پیگیری‌ها و مذاکرات بسیار این موضوع را در کشور ارمنستان دنبال کرد تا در نهایت امکان لغو برگزاری این کنسرت‌ها در این کشور فراهم شد.

محسنی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با تورهای مغایر با موازین شرعی و اخلاقی و آژانس‌های متخلف در این زمینه برخورد می‌کند، اظهار داشت: برخی آژانس‌ها به ویژه در ایام تعطیلات و مناسبت‌های مذهبی اقدام به برگزاری تورهایی به مقصد برخی از کشورهای همسایه می‌کنند که برنامه‌هایی همچون شرکت گردشگران در کنسرت‌ها در آن دیده شده است.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: بر این اساس تورهایی که با هدف و محتوای نامناسب در ایام سوگواری رحلت پیامبر (ص) و امام حسن (ع) به مقصد برخی کشورهای همسایه برگزار می‌شود، غیر قانونی است و چنانچه آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی در این ایام توری را به این کشورها اعزام کنند مجوز فعالیت آن‌ها لغو می‌شود.

کد خبر 101456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز