گروه سیاسی: اگر چه این روزها فضای رسانه‌ای کشور تا حد زیادی تحت تاثیر عدم ائتلاف‌ نهایی جریانات اصولگرا در انتخابات شورای شهر قرار گرفته است اما حکایت‌ها و گله‌های فراوانی هم از ائتلاف شکننده اصلاح‌طلبان نیز به گوش می‌رسد.

البته علت تعجب رسانه‌ای، تحقق ائتلاف یکپارچه اصولگرایان در انتخابات قبلی شوراها و مجلس هفتم بود در حالی که جریانات دوم خردادی در این دو انتخابات هیچ‌گونه توفیقی را در این زمینه کسب نکردند.
هر چند در حال حاضر اصلاح‌طلبان با فهرستی واحد در انتخابات حاضر شده‌اند ولی این لیست در برگیرنده ائتلاف تمام احزاب 18 گانه دوم خرداد نیست. مجمع نیروهای خط امام (ره)، حزب مردم‌سالاری، حزب همبستگی، مجمع اسلامی بانوان و دفتر تحکیم وحدت از جمله احزاب و گروههایی هستند که حاضر به پذیرش این لیست نیستند.
حمید قزوینی عضو شورای سیاست‌گذاری ائتلاف اصلاح‌طلبان چندی پیش در گفت و گو با ایسنا گفت: در این لیست بر خلاف ادعاهایی که آقایان در مورد سهمیه‌بندی اعلام می‌کردند، نشانه‌های کاملا روشنی از تقسیم لیست بین دو سه گروه به چشم می‌خورد و تخصص‌ها و سوابق کارایی افراد، کاملا نادیده گرفته شده است، لذا ما براساس تعهدی که به مردم داریم و همچنین تعهدی که به چارچوب‌های اصلاحات داریم، به هیچ وجه این لیست را تأیید و حمایت نمی‌کنیم.همچنین دبیرکل حزب مردمسالاری معتقد است: لیستی که به نام ائتلاف اصلاح‌طلبان منتشر شده هیچ ربطی به مجموعه اصلاح‌طلبان ندارد و صرفاً توافق بین چند حزب مشخص از مجموعه 60 حزب است.
مصطفی کواکبیان در گفت و گو با ایسنا افزود: بنده به عنوان عضو ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و به عنوان عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اساساً از توافقی که در سطح کلان با برخی از دوستان اعتماد ملی صورت گرفته و به لیست نهایی شهرت یافته هیچ خبری ندارم.وی ادامه داد: تعدادی از احزاب از مجموعه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از جمله حزب مردمسالاری، حزب اراده ملت، انجمن اسلامی مهندسان، مجمع نیروهای خط امام و حزب همبستگی از بیخ و بن چنین لیستی را قبول ندارند.
وی افزود: این احزاب بر این باورند که حتی ساز و کار ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نیز نادیده گرفته شده و به فرض هم که ما بگوییم این لیست فهرست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است، باید گفت که این لیست فهرست این شورا هم نیست بلکه بهتر است بگوییم لیست سه حزب کارگزاران، مشارکت و اعتماد ملی است.
از سوی دیگر، اصغرزاده نیز در سخنانی ضمن اعلام خروج از جریان اصلاحات گفته است: ما احتیاجی به برداشتن مجدد بیرق آقای خاتمی و دادن شعارهای حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب نداشته و اساساً به این شعارها اعتقاد نداریم. فاطمه کروبی نیز با اعلام فهرست مستقل مجمع اسلامی بانوان که تفاوت‌های اساسی با فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان دارد عملاً از ورود به این ائتلاف خودداری کرد و گفت:‌ تا زمانی که علت شکست اصلاح‌طلبان در گذشته ریشه‌یابی نشود ائتلاف فایده‌ای ندارد.
کد خبر 10133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز