گروه شهری: شهرداری تهران با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، سازمان بهزیستی، پلیس تهران و سازمان فنی و حرفه‌ای طرح جمع‌آوری و توانمندسازی معتادان پرخطر را اجرا خواهد کرد.

در این طرح معتادان پرخطر به مراکز خاصی که با نظارت سازمان بهزیستی کشور و با حمایت شهرداری تهران احداث می‌شوند، منتقل خواهند شد و پس از طی دوره درمانی و توانمندسازی، دوباره به جامعه بازخواهند گشت.

محمد جواد روزبهانی مدیر سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این خبر می‌گوید: سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران به نمایندگی از شهردار تهران بخشی از هزینه‌های درمانی افراد معتادی را که به این مرکز مراجعه می‌کنند، تقبل خواهد کرد.

وی شهرداری تهران را یکی از حمایت‌کنندگان اصلی این طرح عنوان می‌کند و می‌افزاید در این طرح چندین سازمان مردم‌نهاد همکاری می‌کنند که صلاحیت همکاری آنان در این زمینه توسط سازمان بهزیستی کشور تایید شده است.

به گفته روزبهانی، شهرداری تهران در بخش توانمندسازی این افراد هم نقش محوری دارد. در این بخش علاوه بر سازمان بهزیستی و سازمان‌های مردم‌نهاد سازمان‌هایی مانند فنی حرفه‌ای و پلیس تهران بزرگ هم فعالیت دارند. افراد در این بخش در یک پروژه بازتوانی مهارت‌هایی را آموزش خواهند دید و پس از آن به جامعه باز خواهند گشت.

وی همچنین از پذیرش 300 نفر مددجوی رسوبی مراکز اسکان موقت شهرداری‌ها در سازمان بهزیستی خبر می‌دهد و می‌افزاید: طی جلسات هماهنگی درخصوص اجرای مفاد توافقنامه فی ما بین شهرداری، فاتب و سازمان بهزیستی از تاریخ 20 بهمن ماه برابر اعلام سازمان بهزیستی تهران، مددجویان رسوبی مراکز اسکان موقت شهرداری‌ها تا سقف 300نفر پذیرش خواهند شد.

کد خبر 101279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز