دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

با اینکه هر یک از شهروندان هر روز با مشغله‌های مخصوص به خود درگیر هستند اما برای کار‌های اداری نیز باید زمان خاصی که گاهی تا چند روز طول می‌کشد را در نظر بگیرند

این در حالی است که برخی کارمندان اداره‌ها و سازمان‌های گوناگون بدون داشتن جایگزین به مرخصی و ماموریت می‌روند. از سوی دیگر، روسای این کارمندان غایب نیز گاهی هیچ جوابی برای مراجعانی که وقت و هزینه برای رفت و آمد خود صرف می‌کنند، ندارند.

حال آنکه یکی از عمده دلایل سنگینی ترافیک کلانشهری مانند تهران به رفت و آمد‌های شهروندان باز می‌گردد. در مقابل برخی اداره‌‌ها و سازمان‌ها نیز با استفاده از خدمات اینترنت و پیک‌های بادپا رفت و آمد مراجعان خود را به کمترین میزان ممکن رسانده‌اند.

به نظر می‌رسد از آنجا که این نوع حرکت‌های مثبت، ناشی از مدیریت‌های کاردان مجموعه‌های یاد شده است، بهتر است مدیران ارشد آنها مشوق‌های خاصی را برای اجرای چنین طرح‌هایی در نظر بگیرند.

صرفه‌جویی در مصرف جای پارک

معلوم نیست چرا با  اینکه جای پارک خودرو در شهر بسیارکمیاب‌ است اما  بسیاری راننده‌ها به فکر صرفه‌جویی در مصرف آن نمی‌افتند. حال آنکه از محل صرفه‌جویی در محل پارک دست‌کم در یک کوچه، چندین و چند خودروی دیگر می‌توانند جای پارک داشته باشند.

برای نمونه برخی راننده‌ها هنگام پارک خودرو به قدری با خودرو‌های پشتی یا جلویی فاصله می‌گیرند که در عمل جای پارک برای راننده‌های دیگر گرفته می‌شود. البته در مقابل، راننده‌های دیگری نیز وجود دارند که بدون در نظر گرفتن دیگران به قدری نزدیک به خودرو‌های آنها پارک می‌کنند که در عمل،‌ امکان خروج از جای پارک برای آنها متصور نیست.

سرقت از داشبورد

همیشه یکی از توصیه‌ها بر این بوده است که از قرار دادن وسایل با ارزش و پول در داشبورد خودرو خودداری کنید. اما متاسفانه برخی به این توصیه‌ها بی‌توجه هستند و نتیجه آن هم از دست دادن اموال‌شان می‌شود.

برای مثال تعدادی از رانندگان تاکسی در تماس با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از سارقان در قالب مسافر سوار تاکسی می‌شوند و پول نقد را از داشبورد سرقت می‌کنند.

به گفته آنها این سارقان از فرصتی که راننده برای قرار دادن بار در صندوق عقب یا به هر دلیل دیگری خودرو را ترک می‌کند، استفاده کرده و این سرقت را انجام می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌شود وسایل با ارزش و پول را به هیچ‌وجه در داشبورد قرار ندهید یا اینکه از قفل بودن داشبورد و صحیح عمل کردن قفل آن اطمینان حاصل کنید. از سوی دیگر در صورتی که قصد دارید خودرو را برای مدتی طولانی ترک کنید، محتویات با ارزش داخل داشبورد را با خود ببرید.

خرید محصولات بی جایزه

در هفته‌های پایانی سال کمتر کارخانه و تولید‌کننده‌ای است که برای فروش بیشتر محصولات و جذب مشتری، اقدام به تعیین  جایزه نکند. در این حرکت تبلیغاتی به خریدار وعده داده می‌شود که در صورت خرید محصولات یک کارخانه به تعداد زیاد در قرعه‌کشی شرکت داده خواهد شد و جوایز ارزنده‌ای هم دریافت می‌کند.

اما متاسفانه در برخی موارد این شگرد فقط جنبه تبلیغاتی دارد و هیچگاه قرعه‌کشی مورد نظر برای خریدار‌ها برگزار نمی‌شود. البته در بسیاری ازموارد کارخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر این قرعه‌کشی‌ها را در معرض دید مردم و در تاریخ وعده داده شده برگزار می‌کنندو جوایزی را که قول داده بودند به برندگان اعطا می‌کنند.

در مواردی هم فرد برنده با وجود ارائه شماره تماس، پس از ماه‌ها آن هم به وسیله پایگاه‌ اینترنتی شرکت فروشنده از برنده شدن خود آگاه می‌شود. خوب است که سایر فروشگاه‌ها و تولید‌کنندگان هم از همین الگو استفاده کرده و به تعهدات خود عمل کنند؛ زیرا در دراز مدت اعتماد خریدار نسبت به آنها کمرنگ می‌شود.

کد خبر 101263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز