گروه ورزشی- کریم اعظمی: شمارش معکوس برای قهرمانی سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر آغاز شده است.

 آنها در هفته‌های ابتدایی با امیر قلعه‌نویی نتایج ناامیدکننده‌ای گرفتند و از طرفی استقلال تهران صدرنشین لیگ بود ولی با گذشت زمان همه چیز عوض شد و حالا سپاهانی‌ها شانس زیادی دارند تا برای دومین بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کنند.

هرچند مربیان تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن، استقلال، پرسپولیس و استیل‌آذین از داشتن شانس قهرمانی حرف می‌زنند ولی روند سپاهان نشان می‌دهد که آنها شانس زیادی برای کسب این عنوان دارند مگر اینکه در 9 بازی باقیمانده اتفاقات دیگری بیفتد و سپاهانی‌ها قهرمانی را از دست بدهند.

در این میان قلعه‌نویی هم تمایل چندانی ندارد که از حالا در مورد قهرمانی تیمش حرف بزند. به هرحال او یک مربی باسابقه در فوتبال ایران به حساب می‌آید و می‌داند که صحبت کردن از قهرمانی شاید تیمش را دچار استرس کند. قلعه‌نویی به سئوالات همشهری پاسخ می‌دهد:

  • نسبت به تعطیلی لیگ معترض نیستید؟

ما که تعطیل نیستیم چون یک بازی عقب‌افتاده با مقاومت داریم و نگرانی خاصی بابت این تعطیلی وجود ندارد.

  • بازی را چطور می‌بینید؟

به نظر من هر مسابقه شرایط خاص خودش را دارد. ما تا پایان لیگ 9 فینال در پیش داریم و حالا باید مقابل مقاومت قرار بگیریم که تیم بسیار سرسختی است و داود مهابادی را روی نیمکت خود دارد که یکی از بهترین مربیان ایران است.

  • ولی این مربی هم در خطر اخراج قرار دارد.

من به مسائل تیم حریف کاری ندارم ولی همان‌طور که گفتم مهابادی را از لحاظ فنی قبول دارم.

  • مقاومت در سال‌های اخیر همیشه مقابل سپاهان خوب نتیجه گرفته و حریف سرسختی برای رقیب اصفهانی بوده است. فکر نمی‌کنید این بار هم مقابل آنها غافلگیر شوید؟

به هرحال از قدیم این حرف‌ها وجود دارد و من هم گفتم که بازی سختی داریم و نتیجه هم اصلا قابل پیش‌بینی نیست. ما باید مثل بازی‌های قبلی فقط برای برد تلاش کنیم تا به هدف‌مان برسیم.

  • در شرایطی که لیگ به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود، خیلی‌ها معتقدند که سپاهان نمی‌تواند رقیبی داشته باشد ولی مثل اینکه شما دوست ندارید در مورد قهرمانی حرف بزنید.

اگر حرفی در این مورد بزنم بحث نفس اماره به وجود می‌آید. ما باید منیت‌ها را کنار بگذاریم و منطقی فکر کنیم. ما از همان اول با برنامه‌ریزی وارد لیگ شدیم و به فکر قهرمانی هستیم ولی از حالا صحبت خاصی در مورد سئوال شما ندارم.

  • حتی قبول ندارید که شانس شما از همه مدعیان بیشتر است؟

انٍشاءالله همان‌طور که شما می‌گویید باشد. من دوست دارم بعد از گرفتن جام در مورد قهرمانی حرف بزنم نه قبل از آن.

  • مثل اینکه نویدکیا دچار مصدومیت نگران‌کننده‌ای شده است.

محرم از ابتدای لیگ با شرایط ویژه‌ای برای سپاهان بازی کرد و هرازچندگاهی هم مصدوم می‌شد. او چند روز پیش به تهران رفت تا وضعیت‌اش به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد و من هم منتظر گزارش تیم پزشکی سپاهان هستم. فکر نمی‌کنم مشکل این بازیکن چندان جدی باشد. البته باید بگویم که مصدومیت نویدکیا در هر شرایطی نگران‌کننده است چون او یک بازیکن خلاق و تاثیرگذار برای سپاهان محسوب می‌شود. با این حال گردش بازیکن در خط هافبک سپاهان مثبت است و ما در این پست مشکلی نداریم و می‌توانیم در غیاب محرم جابه‌جایی‌هایی را انجام دهیم.

  • مدت‌هاست که به دنبال جذب مهاجم خارجی هستید. این موضوع به کجا رسید؟

ما یک مهاجم برزیلی را انتخاب کردیم و فکر می‌کنم او یکی از بهترین فوتبالیست‌هایی خواهد بود که در چند سال اخیر به فوتبال ایران آمده است. مراحل به خدمت گرفتن این بازیکن در حال طی شدن است و باید بگویم که او در دسته اول برزیل بازی کرده است.

  • در شرایطی به دنبال جذب مهاجم هستید که عمادرضا و توره عملکرد فوق‌العاده خوبی در سپاهان داشته‌اند.

اقدام ما برای جذب مهاجم خارجی به این معنی نیست که عماد و توره ضعیف هستند. ما به دنبال تقویت هستیم مثل خیلی از تیم‌های سرشناس عربی نظیر العین، الاتحاد، الشباب و ... که برای لیگ قهرمانان بودجه جداگانه‌ای دارند و به دنبال تقویت تیم‌شان هستند. در ضمن ما فرزاد حاتمی را داریم که یکی از آینده‌‌سازان فوتبال ایران خواهد شد.

  • فصل گذشته همراه با استقلال بهترین خط حمله لیگ را به دست آوردید و جالب اینجاست که آرش برهانی هم آقای گل شد. سپاهان امسال هم بهترین خط حمله را دارد و عمادرضا هم در صدر جدول گلزنان قرار گرفته. در این مورد صحبت می‌کنید؟

من علاقه خاصی به فوتبال هجومی دارم و از روزی که مربیگری را آغاز کردم، برای خودم سبک خاصی را در نظر گرفته‌ام و آن هم تکیه بر فوتبال هجومی بود. ما در طول هفته حداقل هزار بار ضربه به دروازه داریم و انتخاب زوج برای خط حمله هم یکی دیگر از مسائلی است که روی آن کار می‌کنیم. امیدوارم که امسال هم علاوه بر به دست آوردن قهرمانی صاحب بهترین خط حمله شویم و آقای گل هم از تیم سپاهان باشد.

  • چند روز پیش بحث تمدید قرارداد شما با باشگاه سپاهان مطرح شد و گویا مسئولان باشگاه تمایل به امضای قرارداد جدیدی با شما دارند. آیا حاضرید قرارداد خود را تمدید کنید؟

من در سپاهان به معنای واقعی آرامش دارم و از مردم خوب اصفهان و مسئولان باشگاه هم باید نهایت تشکر را داشته باشم که در هر حالتی پشتیبان تیم هستند. به طور حتم هر مربی‌ای دوست دارد که در فضایی آرام و بدون حاشیه کار کند و سپاهان هم یک باشگاه حرفه‌ای است. من به طور حتم در این مورد فکر خواهم کرد ولی فعلا تمرکزم به بازی‌های این فصل و لیگ قهرمانان آسیاست و بهتر است که در این خصوص در زمان مشخصی فکر کنم.

  • بازی پرسپولیس – استقلال را دیدید؟

بله.

  • نظرتان چیست؟

به نظر من هر دو تیم در سال‌های گذشته هم بازی‌های خوبی را انجام داده‌اند ولی چون نتیجه مساوی می‌شد، کیفیت فنی زیر سئوال می‌رفت و همه چیز تحت‌الشعاع این تساوی قرار می‌گرفت. به نظر من این مسابقه هم مثل بازی‌های دیگر جذاب بود و در نهایت برنده هم داشت.

  • از باخت استقلال ناراحت شدید؟

به هرحال به عنوان یک استقلالی از دیدن برخی صحنه‌ها ناراحت شدم. دیدن تماشاگران استقلال که گریه می‌کردند، واقعا ناراحت‌کننده بود ولی در فوتبال این اتفاقات همیشه وجود دارد.

  • قبول دارید که استقلال از لحاظ فنی جدا از 20 دقیقه ابتدایی، ضعیف بود؟

من اصلا نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم چون سرمربی تیم دیگری هستم. فقط به عنوان یک استقلالی ناراحت شدم که این تیم شکست خورد.

  • رضا عنایتی در مصاحبه‌ای که انجام داده از صمد مرفاوی و مسئولان استقلال انتقاد کرده و شما را استاد خود معرفی کرده است.

عنایتی هنوز در فوتبال ایران تمام نشده و اگر همین الان بازیکن سپاهان بود، قطعا آقای گل فوتبال ایران بود.

کد خبر 101209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز