شیراز- محمدحسن شلتوک‌کار- خبرنگار همشهری: مدیرعامل سازمان ساماندهی میادین و مشاغل شهرداری شیراز گفت: با توجه به مشکلات بازارهای هفتگی به مرور این بازارها حذف و پارک‌های کار جایگزین آنها می‌شود.

سعید دبیری اظهار داشت: بازارهای هفتگی از جمله موضوعاتی است که علاوه بر شهرداری، سازمان‌ها و نهادهایی از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی و اداره بهداشت را نیز با مشکلاتی روبه‌رو کرده بود، بنابراین لزوم سازماندهی اینگونه بازارها به‌طور کامل احساس می‌شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی میادین و مشاغل شهرداری شیراز ادامه داد: تبصره 2 ماده 55 قانون شهرداری‌ها وظیفه جمع‌آوری سد معبر را بر عهده شهرداری‌ها گذاشته و در مورد برپایی بازارهای هفتگی برای شهرداری تکلیفی نکرده است، اما با توجه به مشکلات اقتصادی مردم تصمیم گرفته شد این بازار‌ها به جای حذف ساماندهی شوند.

دبیری تصریح کرد: از طرفی، ساکنان و عابران مکان‌هایی که در آنجا بازارهای هفتگی برپا می‌شد، از طرف کسبه اینگونه بازارها با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودند و در مجموع مشکلات بهداشتی، روانی، اجتماعی و امنیتی بسیار زیاد اینگونه بازارها، سازمان را مکلف به جمع‌آوری آنها کرده است.

دبیری گفت: با همکاری مجموعه استانداری و فرمانداری، 21 مکان جدید تعیین شده که اطلاعات آن در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است و با هماهنگی پلیس راهور ظرف 3 هفته آینده بازارهای هفتگی در مکان‌های جدید و با برنامه‌ریزی جدید برپا می‌شوند.

وی با تاکید بر موقتی بودن اینگونه بازارها اظهار داشت: در شیراز با همکاری شهرداری‌های مناطق هفت‌گانه، 7 پارک‌کار راه‌اندازی می‌شود؛ این پارک‌ها طوری طراحی شده‌اند که علاوه بر استقرار کسبه فعال در بازارهای هفتگی، مردم بتوانند لوازم دست دوم و محصولات خود را در آنجا به فروش برسانند.

دبیری با قدردانی از همکاری شهرداری منطقه 4 شیراز در زمینه ایجاد نخستین پارک‌کار در شیراز گفت: قرار است این پارک تا شهریور ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 101180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز