گروه سیاسی: مهدی چمران در یک نشست خبری در محل دفتر انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران را اعلام کرد.

این فهرست که نام عباس شیبانی، مهدی چمران، رسول خادم، حسن بیادی، حبیب کاشانی، محمود خسروی وفا، منظرخیر حبیب‌اللهی، مرتضی طلایی، رحیم خاکی، بهمن ادیب‌زاده، ناصحی، محسن سویزی، محسن وفامهر، معصومه آباد و حمزه شکیب درآن دیده می‌شود، قرار است محور وحدت اصولگرایان باشد هرچند که چمران معتقد است احتمال تغییر چند تن از افراد این فهرست وجود دارد.
چمران در نشست خبری خود تاکید کرد که جزئی از فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان است. وی همچنین اقتضای اصولگرایی را حمایت از این فهرست دانست. البته چمران یادآور می‌شود که این فهرست برای نفی هیچ گروهی از اصولگرایان ارائه نشده است.
وی تاکید کرد که هدف از ارائه فهرست واحد ائتلاف بزرگ اصولگرایان پیش از این‌که سیاسی و حزبی باشد، تشکیل شورایی تخصصی برای اداره بهتر شهر، رضایت شهروندان و ادامه برنامه‌های خوب شورای شهر دوم بوده است.
چمران که علاوه بر عضویت در شورای معتمدین اصولگرا با ستاد رایحه خوش خدمت هم روابط نزدیک و حسنه‌ای دارد،‌ بر این نکته هم تاکید کرد که  ضمن این‌که این فهرست قطعاً حامی دولت خواهد بود.
 وی تصریح کرد: اعضای محترم شورای معتمدین با این فهرست توافق کلی دارند؛ ضمن این‌که اکثریت اصولگرایان با این فهرست موافق هستند و تاکنون مخالفتی نشنیده‌ایم.رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: این فهرست را فهرست محوری اصولگرایان می‌دانیم و البته در صدد تحمیل آن به افراد نیستیم. 
عضو شورای معتمدین اصولگرا درباره عملکرد عده‌ای با نام حمایت از دولت در انتخابات شوراها اظهار داشت: بنای رئیس جمهور محترم این بوده که از دولت در راه انتخابات هزینه نشود و دولتی‌ها دخالت نکنند، اما برخی دوستان که ستادهای انتخاباتی ایشان را در ریاست جمهوری سازماندهی کرده بودند وارد صحنه شدند و فعالیت می‌کنند. ما مخالفتی با فعالیت کسی نداریم، اما من خودم را متعلق به فهرست ائتلاف اصولگرایان می‌دانم.
رئیس شورای شهر تهران همچنین ابراز عقیده کرد: شورای شهر مجلس نیست که سیاسی باشد. ما به یک شورای همگن و هماهنگ اجتماعی احتیاج داریم. شورا یک امر تخصصی است و جای تشکیل فراکسیون نیست.
محمد رضا باهنر دیگر عضو شورای معتمدین هم بهترین گزینه برای اصولگرایان در انتخابات شوراها را رسیدن به فهرست مشترک و حمایت از آن عنوان کرد و گفت: هرچند این گروه‌ها از نظر سیاست‌های راهبردی با هم مشترک و همسو هستند ولی در مصداق با هم مقداری اختلاف دارند.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، با بیان این‌که معتمدان نیز ممکن است لیست جامع‌الاطرافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: «البته ممکن است لیست‌های متفاوتی نیز ارائه شود، اما قطعاً این لیست‌ها ضعیف خواهند بود.»
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا فهرست ارائه شده از سوی معتمدین اصولگرا مربوط به اکثریت حاضر در شورای شهر تهران می‌باشد؟ گفت: ما کاری به اکثریت و اقلیت نداشته‌ایم و بیشتر در این خصوص توانمندی، اهتمام به مشکلات مردم و مسأله هماهنگی مطرح بوده و نکته دیگری در این رابطه نبوده است.
همچنین یک منبع آگاه بلندپایه دیگر در جریان اصولگرا به مهر گفت: علی‌رغم همه اختلاف سلیقه‌های موجود، با جمع‌بندی شرایط حاضر و حضور اصلاح‌طلبان با یک فهرست انتخاباتی افراد ارشد و موثر اصولگرا برای حضور محکم و یکپارچه در انتخابات شورای شهر تهران به تفاهم رسیدند.وی با اشاره به جوسازی برخی رسانه‌ها در خصوص به وحدت نرسیدن اصولگرایان گفت: تغییراتی در حد چند نفر برای رسیدن به توافق حداکثری ایجاد شده است.
اسدالله بادامچیان هم با پیش‌بینی چندضلعی شدن انتخابات شوراها در تهران به ایسنا گفت: در عین حال از به ثمر رساندن گل دقیقه 90 از سوی اصول‌گرایان نیز ناامید نیستیم.
کد خبر 10118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز