یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

گروه ورزشی: حرکت با چراغ خاموش، عبور از بحران در سایه سکوت و حفظ آرامش مجموعه استقلال در روزهای بحرانی پس از شهرآورد، سیاست مسئولان و اعضای کادر فنی استقلال مقابل سکوهای معترض و هوادارانی است که این مدیرعامل و کادر فنی را برنمی‌تابند.

واعظی آشتیانی معمولا اظهارات تند مخالفانش را بدون پاسخ نمی‌گذاشت اما وضعیت بحرانی باشگاه استقلال فعلا اجازه نمی‌دهد که مدیرعامل به فکر پاسخگویی به  مخالفان خود باشد. نظری‌جویباری و امید طیری،‌ دوستان نزدیک امیر قلعه‌نویی با توجه به شکست استقلال در دربی باز هم به انتقاد از وضعیت این باشگاه و خصوصا عملکرد مدیرعامل و سرمربی پرداخته‌اند اما امیر قلعه‌نویی همچنان آرام و خاموش است.

هواداران استقلال عملکرد موفق او در دربی‌های گذشته را از یاد نبرده‌اند و این امتیاز بزرگی برای قلعه‌نویی است تا نامش همچنان در ورزشگاه شنیده شود. قلعه‌نویی اما از این فرصت برای حمله به واعظی آشتیانی و پاسخ دادن به مصاحبه‌های چند ماه پیش صمد مرفاوی استفاده نکرده است. این کار فعلا بر عهده دستیاران و دوستان قدیمی او گذاشته شده که در بهترین زمان و موقعیت عملکرد مدیرعامل و سرمربی استقلال را به چالش کشیده‌اند.

تشدید مشکلات مالی باشگاه

آشتیانی علاوه بر تحمل فشار منتقدان، شعارهای تماشاگران و گمانه‌زنی روزنامه‌نگاران از وقوع تغییرات احتمالی در این باشگاه به دنبال چاره‌ای برای خروج از بحران اقتصادی است.
روز گذشته مسئولان ورزشگاه دستگردی از ورود اعضای تیم استقلال به زمین چمن جلوگیری کرده و خواهان دریافت مطالبات معوقه‌شان شدند.

ماجرای روز گذشته البته با وساطت مظلومی، ‌سرپرست باشگاه حل شد اما مشکلات مالی باشگاه  به نقطه اوج رسیده و پس از دربی به مجموعه مسائل و چالش‌های پیش روی واعظی آشتیانی اضافه شده است. زریبافان در مجمع باشگاه همچنان حامی مدیرعامل و سرمربی است اما فشارهای موجود سرنوشت استقلال را با اما و اگرهای زیادی مواجه ساخته است.

گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص احتمال تغییر مدیرعامل و یا سرمربی صورت می‌گیرد اما مشکل اول در مجموعه باشگاه استقلال پرداخت بدهی‌ها و حل مسائل مالی است. تا زمانی که مطالبات اعضای باشگاه پرداخت نشده و بودجه‌ای برای ایجاد تغییرات جدید اختصاص نیابد، گمانه‌زنی از تغییر و تحولات غیرمنطقی است. با این وجود پس از شدت‌گیری انتقاد تماشاگران و هواداران استقلال در پایان دربی، پیشکسوتان و بازیکنان اسبق این باشگاه هم با شدت بیشتری عملکرد مدیرعامل و سرمربی استقلال را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

انتقاد شدید پیشکسوتان از آشتیانی و مرفاوی

انتقاد پیشکسوتان و بازیکنان اسبق استقلال از مدیریت و کادر فنی این باشگاه روز گذشته هم در رسانه‌ها دنبال شد. پیش از این رضا عنایتی به شدت عملکرد صمد مرفاوی را زیر سئوال برده و از این مربی انتقاد کرده بود. روز گذشته پیروز قربانی هم به جمع منتقدان وضعیت فعلی باشگاه استقلال پیوست. قربانی با حمایت از امیر قلعه‌نویی گفت: «قلعه‌نویی با آن همه افتخار در استادیوم آزادی تشویق می‌شود اما می‌گویند او به تماشاگران باج داده است. امیدوارم آنهایی که خودشان را استقلالی‌تر از ما می‌دانند این تیم را به سر منزل مقصود برسانند.»

ناصر حجازی هم در مصاحبه کوتاهی تعویض اکبرپور را یکی از اشتباهات کادر فنی استقلال در شهرآورد 86 دانسته بود اما روز گذشته تعداد دیگری از پیشکسوتان باشگاه استقلال علیه مدیرعامل و سرمربی این تیم موضع‌گیری کردند.

حسن روشن که جدی‌ترین مخالف امیر قلعه‌نویی در این باشگاه بود باز هم در نقش یک منتقد، عملکرد مرفاوی را زیر سئوال برد. روشن در خصوص سرمربی فعلی باشگاه استقلال گفت: «قبل از اینکه فصل شروع شود همه می‌گفتند مرفاوی همان آدم 2 سال پیش است اما قضاوت در آن زمان زود بود. حالا معلوم شده صمد همان صمد 2 سال پیش است و هیچ تغییری نکرده. من اعتقاد دارم مرفاوی تنها به درد مربیگری می‌خورد نه سرمربیگری.»

روشن از مدیرعامل باشگاه هم به صورت غیرمستقیم انتقاد کرد و اظهار داشت: «در حال حاضر بهترین زمان برای تغییرات گسترده در دو تیم پرطرفدار پایتخت است. اعتقاد دارم مدیرعامل باید مردم و تماشاگران را در جریان کارهایش قرار دهد. بازیکنان و مربیان استقلال همگی اشباع شده‌اند و این مسئله در نهایت باعث تحقیر هواداران می‌شود.»

جواد قراب دیگر پیشکسوت باشگاه استقلال هم می‌گوید: «یک مربی برای یک تیم باید چه کار کند که قلعه‌نویی نمی‌کند؟ او که در استقلال داشت کار خود را می‌کرد. هدف از کنار گذاشتن او چه بود؟ من با قاطعیت می‌گویم که مدیر در این باشگاه باید فوتبالی و ورزشی باشد. اگر در چند هفته گذشته بحث کنار گذاشتن مرفاوی پیش آمد و این اتفاق رخ نداد به این دلیل بود که کسی را نداشتند که جای مرفاوی بگذارند.»

علی جباری از پیشکسوتان باسابقه باشگاه استقلال هم با انتقاد از مرفاوی و آشتیانی گفت: «استقلال  از لحاظ مدیریتی و فنی با ضعف‌هایی روبه‌رو است. مرفاوی و اعضای کادر فنی این تیم در این فصل فرصت لازم را برای نشان دادن خود داشته‌اند. لجبازی آشتیانی با مردم یکی از عوامل تاثیر‌گذار در نتیجه نگرفتن استقلال است اما کل مشکل این نیست. رفیق‌بازی، لجبازی و سفارش‌شدن همیشه در تیم استقلال وجود داشته و به امروز و دیروز برنمی‌گردد.»

کد خبر 101126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز