مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنانی که دچار فیبروئید یا فیبروم رحمی هستند در معرض خطر بیشتر مرده‌زایی هستند.

به گزارش هلث‌دی یکی از این پژوهشگران دکتر ملوی استاوت از دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیس در این باره گفت: "فیبروئید بسیار شایع‌ است. و در 5 تا 25 درصد همه زنان رخ می‌دهند،‌اما اغلب زنان مبتلا به آن بی‌علامت هستند و حتی نمی‌دانند که فیبروئید دارند."

 دکتر استاوت  و همکارانش داده‌های مربوط به 64047 زن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و نشان دادند 3.2 درصد از آنها فیبروئید دارند- یعنی تومورهای عضلانی که در دیواره رحم که معمولا خوش‌‌خیم هستند. بروز مرده‌زایی در میان زنانی که فیبروئید دارند 1.6 درصد بود، در مقایسه با 0.7 درصد در زنانی که فیبروئید نداشتند.

این افزایش خطر حتی پس از آنکه پژوهشگران سایر عوامل خطرساز برای مرده‌زایی مانند سیاه‌پوست‌ بودن، قرارگیری در معرض دخانیات، فشار خون بالای مزمن و دیابت بارداری را در نظر می‌گرفتند، وجود داشت.

دکتر آلیسون جی کاهیل یکی دیگر از این پژوهشگران در این باره گفت: "نتایج ما نشان داد زنان دارای هر دوی فیبروئید و محدودیت رشد جنینی دو و نیم برابر خطر مرده‌زایی دارند،‌ گرچه خطر مطلق نادر باقی ماند. این امر ممکن است به این توصیه در آینده منتهی شود تا رشد جنین در زنان مبتلا به فیبروئید با انجام اسکن‌های سریال تحت نظر قرار گیرد."

 این بررسی در روز شنبه 6 فوریه در اجلاس سالانه جامعه مادر-جنین در شیکاگو ارائه شد.

کد خبر 101111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز