همشهری آنلاین: سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت از ماموریت جدید بانک مرکزی برای بررسی آثار 10 سناریوی اصلاح قیمت حامل های انرژی بر متغیرهای کلان کشور خبر داد

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر گفت: کارگروه تحول اقتصادی دولت در یکی از جلسات اخیر خود موضوع آثار 10 سناریوی اصلاح قیمت حامل های انرژی بر متغیرهای کلان کشور همچون تورم، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری و مصرف کل را بررسی و در این این راستا ماموریت جدیدی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محول کرده است.

وی افزود: مقرر شده است بانک مرکزی این موضوع را بررسی و در جلسات آتی کارگروه تخصصی تحول اقتصادی دولت ارائه کند، ضمن اینکه بانک مرکزی با بررسی این 10 سناریو، پیشنهادی نیز در این خصوص ارائه خواهد کرد.

سناریوهای برق و گاز

فرزین با اشاره به برخی سناریوهای مطرح درباره قیمت برق و گاز اظهارداشت: یک سناریو این است که قیمت تبعیضی و ترجیحی برق و گاز برای تولیدکنندگان در سال آینده تغییر نکند، سناریوی دیگر بر اصلاح قیمت همراه با رشد متوازن آن تاکید دارد.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت گفت: سناریوهای مختلفی نیز درباره اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها در پنج سال مطرح است. به عبارت دیگر، سناریوهایی چون اصلاح قیمت ها در دو، سه و پنج فاز انجام شود، مطرح و آثار هر کدام از آنها در حال بررسی است.

بسته حمایتی بخش کشاورزی

وی از بررسی بسته سیاستی - حمایتی بخش کشاورزی در جلسه اخیر کارگروه تحول اقتصادی دولت خبر داد و اعلام کرد ادامه بررسی این بسته به جلسات آتی موکول شده است.

فرزین با تاکید بر اینکه دولت حمایت های خود را از بخش کشاورزی ادامه خواهد داد، اظهارداشت: در این بسته به روش های جدید حمایتی از بخش کشاورزی در شرایط هدفمندی یارانه‌ها و بسترها و سیاست های لازم در کوتاه، میان و بلند مدت لازم در این راستا، پرداخته شده است.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت ادامه داد: برهمین اساس، این کارگروه قصد دارد با بررسی آثار هدفمندکردن یارانه ها بر بخش کشاورزی، روش های جدید حمایتی که منجر به افزایش بهره وری و توسعه این بخش شود را در این بسته در نظر بگیرد.

دستور کار جلسه آتی کارگروه تحول

وی اعلام کرد در جلسه این هفته کارگروه تحول اقتصادی، موضوع حساب های بانکی و آمادگی نظام بانکی در این باره و بسته سیاستی - حمایتی صنعت در دستور کار قرار دارد.

به گفته فرزین، کارگروه تخصصی تحول اقتصادی نیز موضوعاتی چون تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر متغیرهای کلان، آئین نامه نحوه حمایت از بخش صنعت و تولیدکنندگان در زمان هدفمندی یارانه ها را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 101095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز