همشهری آنلاین: تصمیم گوگل برای همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) باعث نگرانی کاربران و حامیان آزادی اینترنت شده‌است

به گزارش وب‌سایت گاردین، کاربران اینترنت و وبلاگ‌نویسان نگران این هستند که همکاری گوگل با این آژانس منجر به شکسته شدن حریم شخصی آن‌‌ها شود.

واشنگتن پست خبر داد که در پی حملات اخیر به سرویس ایمیل گوگل این شرکت از آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) که وظیفه نظارت بر اینترنت و شبکه‌های ارتباطی را دارد، درخواست کمک کرده‌است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، NSA در آمریکا وظیفه ایمن ساختن شبکه‌ها و زیرساخت‌های کامپیوتری در برابر حملات سایبری را دارد و در حال حاضر به گوگل برای شناسایی و آنالیز کردن حملات اخیر کمک می‌دهد.

بعضی از منابع می‌گویند همکاری گوگل و NSA به این آژانس اجازه مشاهده نتایج جستجو و ایمیل‌های کاربران را نمی‌دهد.

مرکز اطلاعات حریم خصوصی آمریکا که یک مرکز تحقیقاتی عمومی در واشنگتن است، درخواست کرده تا اطلاعات همکاری بین گوگل و NSA به طور عمومی منتشر شود.

مارک روتنبرگ، مدیر این مرکز در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید: "گوگل و NSA‌ وارد یک توافق سری شده‌اند که می‌تواند حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر سرویس‌های و محصولات گوگل در سراسر جهان را تحت تا‌ٔثیر قرار دهد."

سم دیاز، وبلاگ‌نویس و یکی از نویسندگان ZDnet می‌گوید: "من قصد توهین به کشور و دولتم را ندارم ولی باید پرسید: آیا واشنگتن برای موضوع امنیتی با اهمیتی نظیر این؛ گزینه مناسبی است؟"

بعضی دیگر از اهالی دنیای سایبر به رسوایی‌های بعد از حملات تروریستی سپتامبر 2001 اشاره می‌کنند و معتقدند NSA‌ همان آژانسی است که در آن زمان تلفن‌ها و ایمیل‌های مردم را بدون مجوز قانونی زیر نظر داشت.

کد خبر 101093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز