همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دستور خروج سه فروند توپولف 154M از ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی تابان را صادر کرد.

به گزارش توانا طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، کاپیتان رضا نخجوانی رئیس این سازمان با اعلام خبر مذکور اظهار داشت: در طرح توسعه ناوگان هوایی کشور دو محور اساسی مورد تاکید سازمان هواپیمایی است که این دو مورد شامل افزایش ایمنی و سلامت پروازها و پاسخگویی به انتظارات مردم از بخش حمل و نقل هوایی است. [آشنایی با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)]

وی ادامه داد: در محور اول که تامین ایمنی است یقینا بخش اعمال مدیریت مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی در بخش‌های فنی و عملیاتی و نهادینه شدن عمل به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان بخش نظارتی و حاکمیتی است که بی‌شک در کاهش سوانح موثر خواهد بود.

معاون وزیر راه و ترابری تصریح کرد: در محور دوم شرکت‌های هواپیمایی به عنوان بنگاه‌های اقتصادی ترغیب شده‌اند تا برای پاسخگویی به انتظارات مردم و مشتریان خود نسبت به وارد کردن هواپیماهایی با مشخصه‌هایی نظیر پایین بودن سن، مصرف سوخت کمتر و ایجاد زمینه‌های رفاه بیشتر اقدام کنند که در این صورت است که از پشتیبانی و حمایت جدی‌تر سازمان هواپیمایی کشوری برخوردار خواهند بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: قابلیت هواپیماها در چارچوب قوانین و مقررات ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی) و به دور از جنبه‌های رقابتی بین کارخانه‌های سازنده و نوع هواپیما (شرقی یا غربی) مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر راه و ترابری ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های هواپیمایی با تعامل هرچه بیشتر با سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به رعایت استاندارد‌ها بتوانند در ایام نوروز که حجم پرواز‌ها افزایش می‌یابد رضایت مسافران را در مسیر‌های زیارتی و سیاحتی جلب کنند.
به گزارش فارس چندی پیش عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی تابان اعلام کرده بود که این ایرلاین درخواست خروج سه فروند هواپیمای توپولف خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ارایه داده است.

عبدالله‌پور مدعی شده بود که سازمان هواپیمایی کشوری در مورد خروج این سه فروند هواپیما همکاری چندانی با تابان ایر نداشته است.

این گزارش حاکی است یک فروند هواپیمای توپولف متعلق به شرکت هواپیمایی تابان چندی پیش در باند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد دچار سانحه شد که حدود 40 نفر از مسافران این پرواز بر اثر برخورد هواپیما با باند فرودگاه مجروح شدند.

کد خبر 101040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز