رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت‌: سن ارتکاب به‌جرم سرقت موتورسیکلت در پایتخت کاهش یافته است.

سرهنگ محمدیان با اعلام این موضوع گفت: در برخی از جرایم مثل سرقت موتورسیکلت در تهران، شاهد کاهش سن ارتکاب به جرم هستیم؛ به‌طوری که امروز دیگر سارقان موتورسیکلت، افراد سابقه‌دار و حرفه‌ای با بدن‌های ورزیده نیستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سارقان موتورسیکلت متأسفانه نوجوانان بین 15 تا 17 سال هستند، ادامه داد: این سارقان نوجوان، موتورسیکلت‌های سرقتی را به هم سن و سال‌های خود در مقابل وجه نقد‌ بسیار کم و به اندازه پول ‌توجیبی آنها به فروش می‌رسانند.

سرهنگ محمدیان با اشاره به پرونده‌ای که در هفته‌های گذشته فاش شد، گفت: سارقان نوجوان، موتورسیکلت‌های سرقتی را به دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی عرضه می‌کنند؛ به‌طور مثال در یک پرونده 2 سارق موتورسیکلت، 6 دستگاه موتورسیکلت سرقتی را به دانش‌آموزان یک دبیرستان به قیمت 15 تا 20 هزار تومان فروخته بودند.

وی رها کردن موتورسیکلت‌ توسط مردم و ایمن نبودن آن‌را از جمله دلایل سرقت این وسیله نقلیه عنوان و بیان کرد: قاپیدن گوشی تلفن‌همراه و گردنبند نیز از جمله جرایم مجرمان کم سن و سال در پایتخت است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در رابطه با میزان کشفیات کیف‌قاپی در سال‌جاری هم  به ایسنا گفت: طی 10ماهه امسال شاخص کشف کیف‌قاپی توسط پلیس، 78 درصد بوده است.

کد خبر 101026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز