پلیس راهنمایی و ‌رانندگی کشور طی نامه‌ای به پلیس راه ابلاغ کرد که برابر دستورالعمل اجرایی صدور معاینه فنی و ماده 33 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، برخورد با رانندگان فاقدمعاینه فنی را سرلوحه برنامه‌های کاری خود قرار دهد.

در این نامه بر سلامت فنی وسایل نقلیه در کاهش نرخ تصادفات تاکید شده و از مسئولان و فرماندهان پلیس خواسته شده است، با اتخاذ تدابیر لازم، برخورد با رانندگان فاقد معاینه فنی را به‌طور جد در دستور کار خود قرار دهند.

در همین ارتباط سردار مومنی، رئیس راهنمایی و رانندگی کشور، در نشست هماهنگی ویژه سفرهای نوروزی که با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مربوط برگزار شد، خاطرنشان کرد: مطابق سنوات گذشته، پلیس از تردد خودروهای بدون معاینه فنی و خودروهای فرسوده در ایام نوروز جلوگیری خواهد کرد.

بنا به گفته سرهنگ اسماعیلی فرمانده پلیس راه کشور، 13 درصد تصادفات منجر به فوت در ایران مربوط به نقص فنی خودروهاست و سالانه بیش از 3 هزار نفر به‌علت نقص فنی خودروها در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است براساس اظهارات رسمی پلیس، علاوه بر نقش 13درصدی تصادفات منجر به مرگ ناشی از نقص فنی خودرو، 25 درصد تصادفات منجر به فوت کشور نیز به‌صورت غیرمستقیم با نقص فنی خودرو ارتباط دارد.

کد خبر 101015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز