گروه حوادث: با اعتراف قاتل سریالی کودکان جاکارتا به قتل 4 کودک دیگر، شمار قربانیان این جنایتکار اندونزیایی به 14 نفر رسید

این مرد مخوف که خود نیز یک کودک خیابانی بوده است، بعد از آزار و اذیت کودکان آنها را به قتل می‌رساند.

ماه گذشته با ناپدید شدن ناگهانی یک کودک خیابانی 9ساله، تحقیقات پلیس جاکارتای اندونزی برای یافتن دلیل گمشدن این کودک آغاز شد.در جریان تحقیقات درباره این پرونده، کارآگاهان جنایی پلیس دریافتند این کودک در روز ناپدید شدن با مرد ولگردی به نام بایکونی دیده شده است.

این مرد که کودکان خیابانی او را «باهه با» - کلمه‌ای به معنای بابا - صدا می‌زده‌اند، سرپرستی تعداد زیادی از کودکان خیابانی را برعهده داشت و این کودکان برای وی کار می‌کردند و او در مقابل به آنها سر پناه می‌داد و از آنها محافظت می‌کرد.

از آنجایی که احتمال می‌رفت این مرد در ناپدید شدن این کودک نقش داشته باشد وی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و سرانجام در این بازجویی‌ها بود که وی راز یکی از وحشتناک‌ترین جنایت‌های زنجیره‌ای اندونزی را در دهه اخیر فاش کرد.

این مرد در بازجویی‌ها به ماموران گفت: او چند کودک خیابانی را که در مقابل خواسته شیطانی او مقاومت کرده‌اند به قتل رسانده است. با ادعای این مرد، کارآگاهان پلیس به بررسی پرونده کودکان خیابانی ناپدید شده در سال‌های گذشته، پرداختند و متوجه ناپدید شدن تعداد زیادی از این کودکان شدند، 

به این ترتیب بازجویی‌ها از این مرد برای مشخص شدن تعداد واقعی قربانیان ادامه یافت و درحالی‌که این مرد تا هفته گذشته به قتل 10 کودک اعتراف کرده بود،  در روزهای گذشته وی پرده از راز قتل 4کودک دیگر نیز برداشت و به این ترتیب تعداد کودکان قربانی به 14کودک رسید.

به گفته مسئولان پلیس جاکارتا، این تبهکار مخوف جنایت‌های خود را از سال 1998 آغاز کرده بود، آنها احتمال می‌دهند در روزهای آینده تعداد قربانیان باز هم افزایش یابد؛ چرا که در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک کودک دیگر نیز که دوست وی یکی از قربانیان این مرد است، از مدت‌ها قبل ناپدید شده است.

مرد خوب،  قاتل مخوف

بنابرگزارش مطبوعات اندونزی، تعداد زیادی از قربانیان، کودکانی هستند که بایکونی وانمود می‌کرد آنها را تحت سرپرستی قرار داده است و به این ترتیب کودکان خیابانی به این مرد اعتماد می‌کردند و برای او کار می‌کردند و او در مقابل به آنها غذا و سرپناه می‌داد.

یکی از کودکان بی‌سرپرست که در محدوده ارتکاب جنایت‌ها از سوی پلیس تحت بازجویی قرار گرفته است به ماموران گفت که او همیشه فکر می‌کرده است،  بایکونی معروف به بابا، یک انسان خیلی مهربان است،  البته این کودک گفته است که این مرد وقتی که خشمگین می‌شده است با خشونت زیادی با کودکانی که تحت سرپرستی او کار می‌کرده‌اند رفتار می‌کرده است.

تا‌کنون پلیس اقدام به بازجویی از 15 کودک کرده است که با این پرونده در ارتباط هستند، تعدادی از آنها گفته‌اند با تهدید به قتل از سوی این مرد جنایتکار مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

قاتلان سریالی کودکان اندونزی

جنایت‌های این مرد در حالی افکار عمومی اندونزی را به‌شدت آزرده کرده است که در سال 1996 نیز در یک پرونده جنجالی دیگر، یک قاتل سریالی به نام روبرت گدک مشهور به سیسوانتو اعتراف کرد که 12 کودک بی‌سرپرست و خیابانی را بعد از آزار و اذیت به قتل رسانده است.

به گزارش پلیس اندونزی، این تبهکار مخوف بعد از قتل کودکان، اجساد آنها را مثله می‌کرد، او در سال 1997 به اتهام کشتن 12 کودک به اعدام محکوم شد اما در سال 2007 به‌دلیل حمله قلبی در زندان جان باخت.

233 هزار کودک خیابانی

وقوع قتل‌های زنجیره‌ای کودکان خیابانی، در کشوری مانند اندونزی که به گفته رئیس بهزیستی این کشور، بیش از 233 هزار کودک بی‌سرپرست در خیابان‌های آن رها شده‌اند و بیش از 100 میلیون نفر از جمعیت 230 میلیونی آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند،  به نقطه بسیار نگران‌کننده‌ای رسیده است.

کد خبر 100952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز