چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان می‌گویند چهل درصد از 12 میلیون مورد سرطانی که در دنیا هر سال تشخیص داده می‌شوند، با حفاظت خودشان در مقابل عفونت‌ها و تغییر دادن سبک زندگی قابل پیشگیری هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز گزارشی که اتحادیه بین‌المللی مقابله با سرطان (UICC) مستقر در ژنو منتشر کرده است، 9 عفونت را مشخص می‌کند که ممکن است به سرطان تبدیل شود و مقامات بهداشتی را ترغیب می‌کند به اهمیت واکسن‌ها و تغییرات سبک زندگی در مقابله با این بیماری توجه داشته باشند.

 رئیس UICC،‌دیوید هیل، در این باره گفت:‌"اگر کسی اعلام کند که راه علاجی برای 40درصد موارد سرطان در جهان یافته است، به طور کاملا موجهی جارو جنجال زیاد به راه می‌افتد."

"اما حقیقت این است که ما اکنون دانشی برای پیشگیری از 40 درصد موارد سرطان را داریم. تراژدی این است که از آن استفاده نمی‌کنیم."

این گزارش می‌گوید سرطان گردن رحم و کبد، که هر دوی آنها ناشی از عفونت‌ها هستند، و می‌توان با واکسن از آنها پیشگیری کرد، نه تنها در کشورهای ثروتمند، بلکه در کشورهای در حال توسعه که 80 درصد موارد سرطان گردن رحم جهان را به خود اختصاص می‌دهند،‌ باید در صدر اولویت قرار گیرند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، سرطان یک علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و شمار کلی موارد آن در حال افزایش است.

پیش‌بینی می‌شود که شمار موارد مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان از سال 2007 تا 2030 با 45 درصد افزایش از 7.9 میلیون مورد به 11.5 میلیون مورد افزایش خواهد یافت،‌ که تا حدی به خاطر رشد جمعیت جهان و افزایش تعداد سالمندان است.

کد خبر 100899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز