گروه اقتصادی: نزدیک شدن به تعطیلات چند‌روزه و ایام پایانی سال موجب شده است تا به یکباره قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرها به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یابد.

تازه‌ترین خبرها از افزایش قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما در برخی مسیرهای هوایی مانند مسیر تهران –‌کیش یا تهران - مشهد توسط برخی آژانس‌های هواپیمایی حکایت دارد. ضعف نظارت و مشکلات مبتلا به صنعت هوایی کشور موجب شده است تا مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری با اظهار بی‌اطلاعی، این افزایش قیمت را غیرقانونی قلمداد کنند و خواستار اطلاع‌رسانی به مردم شوند.

تقاضای زیاد برای برخی سفرهای هوایی در مسیرهای داخلی موجب شده است تا آژانس‌های هواپیمایی افزایش خودسرانه قیمت بلیت در مسیر تهران – کیش به 250 هزار تومان را در شرایطی اعمال کنند که نرخ مصوب و قانونی بلیت در این مسیر 133 هزار و 400 تومان است.

همچنین به گزارش مهر، قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما در مسیر تهران - مشهد برای بازه زمانی 21 تا 27 بهمن ماه جاری تا 250 هزار تومان هم افزایش یافته است. با این روند اکنون برخی آژانس‌های هوایی افزایش حدود 2 برابری قیمت بلیت رفت و برگشت در مسیر تهران - کیش را اعمال کرده و قیمت‌های مختلف 175 تا 250 هزار تومان را اعلام می‌کنند.

در چند ماه گذشته وقوع پی در پی سوانح هوایی و ارائه خدمات نه‌چندان مطلوب به مسافران موجب شده بود تا تقاضا برای سفرهای هوایی به‌ویژه با هواپیماهای توپولوف شرقی کاهش یابد؛

به‌نحوی که چندی پیش سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به این روند، طی ابلاغیه‌ای آژانس‌های مسافرتی را از درج نوع هواپیما در بلیت منع کرد  با این حال،‌ این روزها با افزایش تقاضا، آژانس‌های هواپیمایی نسبت به افزایش قیمت بلیت اقدام کرده‌اند.

افزایش قیمت نداریم ؛ مردم گزارش دهند

این افزایش قیمت‌ها در حالی اعمال می‌شود که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با رد هرگونه افزایش قیمت بلیت در پروازهای داخلی وعده برخورد با هرگونه گرانفروشی آژانس‌های هواپیمایی را مطرح کرده است.

رضا جعفر‌زاده افزود: مردم هر گونه تخلف دفاتر مسافرت هوایی را به شماره 1870 دفتر رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند.

کد خبر 100893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز