گروه اقتصادی: براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت نیرو با توجه به توزیع لامپ کم مصرف، رشد مصرف برق مشترکان خانگی در تهران 0.35 درصد کاهش یافته است.

اگرچه برای صرفه‌جویی در مصرف، اعمال جریمه مصرف برق نیز مورد توجه بوده است ولی جایگاه  استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف در سیاست‌ توزیع یارانه‌ای لامپ در وزارت نیرو بیش از اندازه مورد توجه و تشویق قرار گرفته است.

از این‌رو براساس آمارهای روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای تهران بزرگ با توزیع 13 میلیون شعله لامپ کم‌مصرف و مشارکت مردم تهران، رشد مصرف برق در پیک بار کنترل و با وجود رشد4/5 درصدی تعداد مشترکان  خانگی 0.35 درصد کاهش یافت.

سعید مهذب ترابی با اشاره به اینکه در حال حاضر 45 درصد از مصرف برق تهران به بخش خانگی، 18 درصد به بخش تجاری و 27 درصد به بخش عمومی اختصاص دارد، افزود: در سال 87 نسبت به سال 86 مصرف برق کمتر از یک درصد رشد یافته است که این موضوع در طول تاریخ 30 سال گذشته صنعت برق تهران بی‌سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مشترکان تهرانی 17 هزار میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کردند که این میزان حدود 11 درصد از کل انرژی کشور را در بر می‌گیرد.

مهذب ترابی با اشاره به اینکه مدل رفتار مصرفی مشترکان تهرانی رفتاری متفاوت از کل کشور است، افزود: هرگونه تغییر در مصارف مشترکان تهرانی منجر به تغییرات مصرف برق در کل کشور خواهد شد.

کد خبر 100790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز