یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

گروه ادب وهنر: دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر 12 بهمن در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار می‌کند.

دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، ساعت 17  در 7 رشته نقاشی، نگارگری، مجسمه‌سازی، عکس، کاریکاتور، سفال و سرامیک و خوشنویسی در موزه هنرهای معاصر تهران، ‌فرهنگسرای نیاوران، مؤسسه فرهنگی – هنری صبا، خانه هنرمندان و به‌صورت همزمان در 4 مرکز استان برگزار می‌شود. 

براساس این گزارش، در بخش مسابقه این جشنواره در تهران 1256 اثر از 741 هنرمند در 7 رشته تجسمی به روی دیوار می‌رود و  در 4 مرکز استان نیز 1235 اثر به نمایش گذاشته خواهد شد.

امسال علاوه بر برنامه‌های جنبی مختلفی که برای این دوره درنظر گرفته شده است، بخش ویژه‌ای نیز به عکس‌های گنجینه‌ای بهمن جلالی اختصاص یافته است. بهمن جلالی از جمله پیشکسوتان و استادان عرصه عکاسی ایران بود که چندی پیش دار فانی را وداع گفت. 

آثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر، آثار منتخب کارگاه نقاشی سوم خرداد، مروری بر پوسترهای جشنواره‌های فجر، منتخب آثار عکاسی حسن غفاری، نقاشی‌های محمدرضا بهارناز و عکس‌هایی از میشل ستبون بخش‌های ویژه و جنبی این جشنواره را تشکیل می‌دهد که در موزه هنرهای معاصر تهران و 4‌مرکز استان دیگر  به نمایش درخواهد آمد.

این جشنواره 2 مراسم افتتاحیه خواهد داشت که دومین افتتاحیه آن نیز روز سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه در مؤسسه فرهنگی - هنری صبا و فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

کد خبر 100690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز