همشهری آنلاین: کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با مسوولیت کانون برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده‌اند

تا بچه‌های ایرانی با حماسه و مبارزات نسل غیور انقلاب در سرنگونی رژیم ستم‌شاهی بیش از پیش آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بخشی از برنامه‌های سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سراسر کشور که  به کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است، از نخستین ساعت‌های روز 12 بهمن هم‌زمان با سال‌روز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن در سراسر کشور آغاز می‌شود و بچه‌ها در این روز در برنامه‌هایی نمادین شرکت می‌کنند و خاطرات پرواز انقلاب را مرور می‌کنند.

در همین حال مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی ویژه کودکان در ایران، برنامه‌ای را با عنوان "بهار انقلاب" تدارک دیده است.

در این برنامه تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان تهرانی شرکت می‌کنند و به تماشای فیلم‌های پویانمایی و تئاتر می‌نشینند.

برپایی نمایشگاه عکس انقلاب، انجام بازی‌های گروهی و برپایی کارگاه‌های هنری از برنامه‌هایی است که مرکز آفرینش‌ها برای ویژه برنامه بهار انقلاب در نظر گرفته است.

این برنامه همه روزه از ساعت ساعت 9 تا 11 صبح و 14 تا 16 روزهای 12 تا 21 بهمن به استثنای روزهای 15 و 16 بهمن، پذیرای بازدید کنندگان است.

مرکز آفرینش‌های کانون در خیابان حجاب تهران واقع شده است.

این گزارش می‌افزاید: مراکز دیگر کانون در تهران نیز از روز 12 بهمن برنامه‌های ویژه خود را برای دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز می‌کنند.

اجرای مسابقه خاطره‌نویسی اعضا از برنامه‌های دهه فجر، تهیه بولتن ادبی فجر با کمک اعضای فعال کلاس یا کارگاه‌های ادبی، تهیه طومار ادبی از جملات و عبارات زیبای اعضا مربوط به موضوعات دهه فجر و ایام ماه‌های محرم و صفر، نوشتن نامه‌ای به شهید ویژه اعضای گروه‌های سنی د و هـ با مطالعه وصیت نامه‌های شهدا از جمله این برنامه‌ها ‌است.

کانون استان تهران همچنین اقدام به برگزاری مسابقه پیامک با عنوان عید پیروزی کرده است.

کودکان و نوجوانان تهرانی می‌توانند نوشته‌های کوتاه ادبی خود را در باره انقلاب اسلامی و دهه فجر به شماره 09196381876 ارسال کنند.

مراکز کانون در سراسر کشور و اعضای دیگر کمیته کودک و نوجوان نیز برنامه‌هایی برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب تدارک دیده‌اند.

افتتاح 21 مرکز کانون در شهرهای مختلف کشور از مهم‌ترین خبرهایی است که در روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام خواهد شد.

کد خبر 100685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز