محمد آرام، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین 10بهمن در یک نشست خبری با اعلام این مطلب اعلام کرد:

پذیره‌نویسی مرحله نخست اوراق مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران از دهم بهمن آغاز شده است.

به گفته او، این پذیره‌نویسی به‌مدت یک‌هفته و از طریق شعب بانک پارسیان سراسر کشور انجام خواهد شد. سود علی‌الحساب اوراق مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران 16 درصد و پرداخت آن هر سه ماه یک بار خواهد بود که این اوراق به‌صورت بی‌نام و قابل بازخرید قبل از سررسید بدون نرخ شکست است.

هدف از انتشار این اوراق تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران با بهره‌گیری از سرمایه‌های مردمی اعلام شده است.آرام اعلام کرد: با منابع حاصل از انتشار این اوراق در مجموع 300 هزار مترمربع ساخت‌و‌ساز در مناطق فرسوده تهران انجام می‌شود.

او تصریح کرد: انتشار این اوراق در واقع نقطه آغازی در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت به‌حساب می‌آید. آن‌طور که مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین تاکید کرد، قرار است پس از توافق با سازمان بورس، اوراق مشارکت طرح نوسازی شهر تهران، در ماه‌های آینده، در فرابورس عرضه و قابل معامله شود.

شرایط طرح نوسازی

به گفته آرام مجموع هزینه‌های این طرح 428 میلیارد تومان است و مجموع درآمدهای آن 657 میلیارد تومان برآورد می‌شود. ارزش خالص فعلی آن 523 میلیارد ریال برآورد می‌شود و نرخ بازده داخلی آن 29 درصد تخمین زده شده است. بازگشت سرمایه‌گذاری انجام‌شده نیز ظرف 4 سال و نیم اتفاق خواهد افتاد.

او اعلام کرد: با منابع حاصل از انتشار این اوراق مشارکت و همچنین سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، در مجموع 66 هزار متر واحد مسکونی، 88 هزار متر فضای تجاری، 35 هزار متر فضای اداری، 87 هزار متر پارکینگ و یک‌هزار و 386 متر فضای سبز در 2 منطقه تهران که در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده قرار دارند ایجاد می‌شود.

نحوه فروش اوراق

فریدون فلاح، معاون طرح و برنامه و عضو هیأت‌مدیره بانک پارسیان هم در ادامه این نشست اعلام کرد: اوراق مشارکت طرح نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران، در همه شعب بانک پارسیان عرضه شده و بانک پارسیان تعهد عرضه، بازخرید و بازفروش این اوراق را برعهده گرفته است.

او تصریح کرد: طبق اطلاعات اولیه در ساعات اولیه روز شنبه بسیاری از شعب بانک پارسیان، اوراق در نظر گرفته شده را فروخته بودند، به این ترتیب امکان دارد فروش این اوراق قبل از موعد مقرر، یعنی آخر هفته، به پایان برسد.

فلاح افزود: مزیت اوراق مزبور آن است که در پایان دوره 3ساله چنانچه سود حاصل از سرمایه‌گذاری بیش از 16 درصد باشد خریدار و دارنده اوراق مابه‌التفاوت دریافت خواهد کرد؛ ضمن اینکه امکان نگهداری امانی این اوراق نزد بانک پارسیان هم وجود دارد.

زمان سرمایه‌گذاری در بورس فرا رسیده است

بررسی‌های دقیق علمی نشان می‌دهد، بازارهای رقیب نظیر طلا، ارز و مسکن کماکان روی خط ثبات حرکت خواهند کرد و هم‌اکنون زمان سرمایه‌گذاری در بورس و بازار اوراق بهادار فرارسیده است.

محمد آرام، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین، ضمن تشریح مفهوم ساعت مالی گفت: مفهوم ساعت مالی بیان‌کننده زمان مناسب برای انجام سرمایه‌گذاری در بازارهای هدف است. این زمان براساس چرخه‌های اقتصاد و اوضاع کلی اقتصاد هر کشوری تعیین می‌شود.

او با بررسی شرایط 3 بازار رقیب بورس تاکید کرد: در بازار طلا با توجه به رشد اخیر قیمت، افزایش دوباره دور از انتظار است. در بازار ارز هم با توجه به اینکه بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ارز، دولت است، با این ابزار بازار را کنترل می‌کند و همچنین با توجه به موازنه موجود در تراز تجاری انتظار رشد در قیمت ارز را نداریم.

او با اشاره به سومین بازار رقیب، یعنی مسکن توضیح داد: طبق برآوردهای موجود در بازار مسکن و در آینده نزدیک هرچند در بخش تولید مسکن با رونق مواجه خواهیم شد اما در حوزه سوداگری املاک رونقی مشاهده نخواهد شد.

به این ترتیب با توجه به شرایط موجود در عرضه و تقاضای مسکن انتظار رشد قیمت در بازار مسکن هم قابل تصور نیست. آرام، براساس این تحلیل نتیجه گرفت که به‌زودی در حوزه سرمایه‌گذاری در بورس و بازار اوراق بهادار با درآمد ثابت، شاهد رونق و رشد قیمت خواهیم بود.

کد خبر 100608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز