همشهری‌آنلاین: چین یک بار دیگر خاطر نشان کرد: آمریکا در حال سلطه جویی بر کشورهای دیگر با سو استفاده از ابزار اینترنت است.

به گزارش ایرنا، روزنامه چاینا دیلی چین روز پنجشنبه نوشت: منازعه گوگل - چین نشان می‌دهد که آمریکا در حال تغییرات راهبردی است. [حمله سایبری به گوگل و مناقشه جدید چین و آمریکا]

روزنامه می‌نویسد: در گذشته آمریکا راه‌های مختلفی را برای سلطه‌جویی دنبال می‌کرد اما اکنون قدرت این کشور به دلیل بحران مالی و جنگ‌های مختلف به بهانه مبارزه با تروریسم کاهش یافته است.

نشریه چینی تاکید کرد: آمریکا در حال تغییر راهبردهای خود از تسلط نظامی بر کشورهای دیگر به سلطه بر کشورها با استفاده از اینترنت است.

چاینا دیلی می‌افزاید : اینکه آمریکا با استفاده از شرکت‌های چند ملیتی از جمله گوگل در امور کشورهای دارای حق حاکمیت مداخله می‌کند بیانگر عوامل و مسایل پشت پرده است.

روزنامه چین نوشت: برای هر شرکتی اصول اولیه این است که در خاک هر کشوری که فعالیت می‌کند به قوانین و حقوق آن احترام بگذارد و گوگل نیز از این امر مستثنی نیست. [واکنش چین علیه سخنان کلینتون درباره اینترنت]

بنا به این گزارش،برخی ازکشورهای غربی ازدیگران می‌خواهند آزادی بیان واینترنت را مراعات کنند، حال آنکه محتوای برخی از آزادی‌ها تهدیدی جدی برای منافع ملی و امنیت کشورهاست. [چین؛ گوگل و رابطه با آمریکا]

روزنامه با اشاره به وجود بیشتر از ‪ ۲۰۰‬میلیون وبلاگ در چین و فعالیت بیشتر از ‪ ۱۰۰‬میلیون کاربر به صورت آزاد در اینترنت نوشت: اینترنت فرایند توسعه سالم را در چین طی می‌کند و مداخله کشورهای دیگر در این زمینه بیهوده و بی‌نتیجه است.

کد خبر 100502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز