مراسم رو‌نمایی از کتاب «بایسته‌های اقتصادی از دیدگاه فقهی و ‌حقوقی» (گامی به سوی اصلاح الگوی مصرف) با حضور دکتر محسن اسماعیلی نویسنده کتاب و عضو حقوقدان شورای نگهبان در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، سیدمحمدجواد شوشتری، سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم گفت: این کتاب ارزشمند، حاوی نکات دقیق و تاثیرگذاری در حوزه اصلاح الگوی مصرف است.

وی با بیان اینکه نگاه درست یک انسان اندیشمند و انجام تکالیف، راه را برای رفتن به جلو هموار می‌سازد، افزود: نویسندگانی مانند دکتر اسماعیلی باید با عنایت به مسائل مربوط به جوانان و مشکلات این قشر از جامعه، کتاب‌هایی را نگاشته و در اختیار آنان قرار دهند.

مؤسسه نشر شهر نیز باید در این امر کمک کند و حتی جلسات پرسش و پاسخ را برای جوانان برگزار کند.  شوشتری اظهار داشت: فعالیت‌های ما در سازمان فرهنگی هنری نباید حالت نمایشی به‌خود بگیرد و بی‌هدف برگزار شود بلکه باید با نگاه اندیشمندانه و پرسشگر انجام شود. در حال حاضر بسیاری از پرسش‌ها بدون پاسخ مانده و تمام سعی ما این است که گره از مشکلات جوانان باز کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری با اشاره به امکانات گسترده این سازمان و داشتن فضای بسیار در سطح شهر گفت: این سازمان دارای 8 هزار صندلی آموزشی، 420 رشته آموزشی، 5 هزار صندلی سینمایی در 20 سینما و... است که با پول مردم ساخته شده و باید برای حل مشکلات و گرفتاری‌های خود مردم به کار گرفته شود.

شوشتری با بیان اینکه نگاه درست، عاقلانه و به دور از افراط و تفریط به مسائل، این روزها بسیار طالب دارد و این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که مورد استقبال همه قرار گرفته، تصریح کرد: فقدان این نوع نگاه خلاصه شده، دقیق و گویا در جامعه احساس می‌شود که باید آن را مرتفع کرد.

در ادامه، دکتر محسن اسماعیلی نویسنده این کتاب به بیان سرفصل‌ها و موضوعات کتاب خود پرداخت. مراسم رو‌نمایی از کتاب «بایسته‌های اقتصادی از دیدگاه فقهی و حقوقی» از سوی مؤسسه نشر شهر و با همکاری فرهنگسرای خانواده با حضور دکتر امیرمسعود شهرام‌نیا  مدیرعامل مؤسسه نشر شهر برگزار شد.

کد خبر 100445

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز