سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:

دانشگاه‌ها باید پس از خدمت 30ساله نیز از اعضای هیات علمی به‌ویژه با مرتبه استادی بهره‌‌مند شوند.

علی عباسپور تهرانی‌فرد به خبرنگار مهر اعلام کرد: دولت باید با سعه صدر نسبت به بازنشستگی استادان دانشگاه‌ها اقدام کند.وی اعلام کرد: در مورد بازنشستگی استادان دانشگاه‌ها اشکال قانونی وجود دارد که در زمان وزیر سابق علوم نیز مطرح می‌شد.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش و مجلس، استادان دانشگاه‌ها براساس قانون با 30سال خدمت می‌توانند بازنشسته شوند و مسئولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم نیز با استناد به این قانون نسبت به بازنشسته‌کردن استادان اقدام می‌کنند.

وی اظهار داشت: از این‌رو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این رویکرد که دانشگاه‌ها باید از وجود اعضای هیات علمی به‌ویژه با رتبه استادی حتی پس از خدمت 30ساله نیز استفاده کنند درصدد اصلاح قانون بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌هاست.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: بسیاری از اعضای هیات علمی پس از بازنشستگی هنوز از سلامت جسمی و توانایی لازم برای فعالیت در دانشگاه برخوردار هستند و در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و حتی دانشگاه‌های خارج از کشور تدریس و فعالیت می‌کنند.

همچنین در برخی موارد مشاهده می‌شود که آنها اقدام به تأسیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کرده‌اند؛ بنابراین دلیلی ندارد دانشگاه‌های ما از وجود این استادان محروم شوند.

عباسپور گفت: ما در مجلس بر اصلاح قانون بازنشستگی استادان دانشگاه‌ها تاکید داریم و در این‌باره با وزیر علوم نیز جلسه داشتیم. در این جلسه کامران دانشجو نیز درخصوص اصلاح قانون با ما هماهنگ بود.

کد خبر 100343

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز