شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

دوچرخه: با عصبانیت به فرشته مهربان گفت: «هرچه قدردلم بخواهد دروغ می‌گویم، تو هم هیچ غلطی نمی‌توانی بکنی!»

 فرشته مهربان گفت:

«حالا که این‌طور شد، الان دماغت را مثل درخت چنار دراز می‌کنم.»

پینوکیو دست همسرش را گرفت و گفت: «من با یک پزشک متخصص عمل بینی ازدواج کرده‌ام.»

پینوکیو را همه می‌شناسند، داستان دراز شدن دماغش را نیز همه می‌دانند. در باره این دماغ و این آدمک چند‌جور داستان می‌توان نوشت؟ در باره شخصیت‌های دیگر کتاب‌ها چه‌طور؟ در باره رستم و سهراب، حسن کچل، زورو، رابین‌هود، سفید برفی، سیندرلا و...؟
فاضل ترکمن این کار را کرده است. او شخصیت‌های داستانی را از گذشته‌ها جدا کرده و به دنیای امروز آورده است.

این داستان‌ها به دلیل این که با اصل خود فرق دارند، دست دوم به حساب می‌آیند. به همین خاطر نویسنده اسم کتابش را گذاشته «افسانه‌های 2000 و چندمی» و زیرش نوشته: (مجموعه داستانک‌های طنز).

فاضل ترکمن نویسنده و شاعر جوانی است که علاقه خاصی به طنز نویسی دارد. شاید کارهای زیادی از او در همین دوچرخه خوانده باشید. حالا او با چاپ اولین کتابش رسماً وارد عرصه نوشتن برای نوجوان‌ها شده است. برای این کتاب رویا صدر، نویسنده و طنزپرداز پژوهشگر مقدمه‌ای نوشته و گفته: «داستانک‌های کتاب، نشانگر ذهن فعال و جست‌وجوگر نویسنده‌ای است که در پی پاسخگویی به نیاز انسان شتابناک عصر ارتباطات، حکایت‌های آشنا و قدیمی را دستمایه آفرینش اثر در قالبی نو و امروزی کرده است.»

لاله ضیایی برای این داستان‌ها تصویرهای بامزه‌ای کشیده و بر شیرینی کار افزوده است. انتشارات هزاره ققنوس این کتاب را با بهای 2000 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 100320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز