دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کار و امور اجتماعی گفت: همه سازمان‌ها و نهادهای ارائه دهنده آموزش مهارت‌آموزی حذف و سازمان ملی مهارت آموزی ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جمع خبرنگاران افزود: رئیس جمهور موافقت خود را برای ایجاد این سازمان اعلام کرده است.

وی گفت: بر اساس این موافقت، وزارت کار و امور اجتماعی در حال تهیه طرح تاسیس این سازمان است و بزودی ارائه خواهد شد.

شیخ الاسلامی با بیان این که طرح ایجاد این سازمان نیازی به مصوبه مجلس شورای اسلامی ندارد، گفت : بر اساس این طرح سازمان فنی و حرفه ای، هنرستان های آموزش و پرورش، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دیگر سازمانها و نهادهائی که در ارائه آموزش مهارت آموزی فعال هستند در یکدیگر ادغام و سازمان ملی مهارت آموزی دایر می شود.

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: هماهنگی و ساماندهی آموزش های مهارت آموزی، نقش مهمی در رفع بیکاری خواهد داشت.

وی با بیان این که در حال حاضر آموزش های مهارتی به صورت متفرق و غیرمنسجم صورت می گیرد، افزود: با ایجاد سازمان ملی مهارت آموزی، همه این فعالیت ها تجمیع خواهد شد و به صورت نظامی یکپارچه و واحد خواهد شد.

شیخ الاسلامی در ادامه با بیان این که مرکز آمار مسئول اعلام آمار نرخ بیکاری است ، گفت: بر اساس آمار این مرکز، نرخ بیکاری در حال حاضر یازده درصد است که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور به کمتر از 7 درصد برسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر کار و امور اجتماعی افزود: هدف مشخص شده برای کاهش نرخ بیکاری در برنامه چهارم به علت های مختلفی از جمله بحران جهانی اقتصاد و تحریم ها محقق نشد.

کد خبر 100248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز