گروه بورس: گزارش رسمی بورس تهران نشان می‌دهد 7 بانک حاضر در بورس تهران در سال مالی جاری 9/1 میلیارد دلار سود به دست خواهند آورند.

به گزارش همشهری، در شرایطی که شایعات مختلفی در مورد ورشکستگی برخی از بانک‌ها وجود دارد، تازه‌ترین آمار‌ها از وضعیت بانک‌هایی که سهامشان در بورس تهران دادوستد می‌شود نشان می‌دهد این شرکت‌ها سودآور‌ترین سهام بورس تهران در سال‌جاری هستند.

در طول چند روز گذشته، خبر ورشکستگی 2 بانک باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شد؛ به‌طوری‌که برخی را مترصد کرد، دارایی‌های خود را از این بانک‌ها منتقل کنند.

اما گزارش رسمی بورس تهران نشان می‌دهد در میان تمامی صنایع بورس، بانک‌ها با پیش‌بینی سودی معادل 18‌هزارو713 میلیارد ریال معادل 9/1 میلیارد دلار در صدر قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر سهام 7بانک پارسیان، ملت، صادرات، تجارت، اقتصاد نوین، کارآفرین و سینا در بورس تهران دادوستد می‌شود. از میان 7 بانک حاضر در بورس تهران بانک پارسیان با پیش‌بینی 5/4‌هزار میلیارد ریال سود در صدر قرار گرفته است و پس از آن بانک‌های صادرات و ملت به‌ترتیب با پیش‌بینی 8/3 و 2/3‌هزار میلیارد ریال سود در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پس از گروه بانک‌ها شرکت‌های گروه خودرو و ساخت قطعات با پیش‌بینی سودی معادل 15 هزارو 501 میلیارد ریال برابر با 5/1 میلیارد دلار در رده دوم بورس تهران جای گرفته‌اند.

در میان شرکت‌های این گروه که شامل 30 شرکت می‌شوند، سایپا و ایران خودرو پیش‌بینی کرده‌اند برای امسال بیشترین سود را به دست بیاورند. شرکت سایپا پیش‌بینی کرده است در سال‌جاری 7 هزار میلیارد ریال سود به‌دست آورد و ایران‌خودرو 3/2 هزار میلیارد ریال سود را پیش‌بینی کرده است.

پس از گروه خودرو‌سازی‌ شرکت‌های گروه فلزات اساسی که شامل 22 شرکت می‌شوند در جایگاه سوم سودآورترین صنعت بورس جای گرفته‌اند.

شرکت‌های حاضر در این صنعت درمجموع 11‌هزار و 806 میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرده‌اند که در میان این شرکت‌ها، گروه ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان بیشترین سود را برای سال مالی جاری پیش‌بینی کرده‌اند. پس از این سه صنعت، گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، صنعت سیمان و فراورده‌های نفتی در رده‌های بعدی سودآور‌ترین صنایع بورس جای گرفته‌اند.

کد خبر 100193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز