شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه سیاسی: 3بهمن در تهران همایشی با عنوان «العزه للغزه» برگزار شد.

در این همایش یکروزه که برای گرامیداشت مقاومت ملت فلسطین در نخستین سالگرد جنگ 22روزه در سالن اجلاس سران برپا شد و مهر خبر آن را منتشر کرد، سعید جلیلی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، محمدحسن رحیمیان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان از سخنرانان ایرانی بودند.

عمار ابوشریف، نماینده سیاسی جنبش حماس در تهران و ابوحمدون یکی از کارشناسان حوزه فلسطین نیز از دیگر سخنرانان همایش بودند.

پایان افسانه شکست‌ناپذیری

جلیلی در این همایش تاکید کرد: قدرت انقلاب اسلامی ایران نرم‌افزاری است و قدرت نرم مزیت نسبی ماست. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: اگر در جنگ سخت دشمن نتوانست به پیروزی برسد در جنگ نرم نیز به‌صورت مضاعف شکست خواهد خورد و ما باید با یک مدیریت قوی طعم شکست را بسیار قوی‌تر به دشمن بچشانیم. او ادامه داد: بطلان افسانه شکست‌ناپذیری کلوپ قدرت به همه دنیا ثابت شده و اکنون باید روی این قضیه بیشتر کار شود.

یک فرمول برای مقاومت

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امروز غزه در محاصره است و بزرگ‌ترین درسی که داده این است که اگر غزه می‌تواند اجازه ندهد محاصره
سخت افزاری و نظامی به اشغال تبدیل شود و این تابو را شکست دهد حتما این فرمول می‌تواند در جاهای دیگر جواب بدهد.

دفاع از غزه، دفاع از خودمان است

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید نیز در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه فلسطین محور وحدت جهان اسلام است، گفت: دفاع ما از ملت فلسطین، دفاع از حق و عدالت است و این دفاع حفظ موجودیت و تمامیت ارضی خودمان به شمار می‌رود.رحیمیان ادامه داد: اگر ما در متن سرزمین فلسطین با صهیونیست‌ها نجنگیم، صهیونیست‌ها درون کشور ایران به مبارزه با ما می‌آیند و به چیزی جز نابودی ما راضی نخواهند شد.

کد خبر 100122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز