سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت که به‌زودی از کامل‌ترین نقشه شهر تهران همراه با جست‌وجوی گسترده رونمایی می‌شود.

حجت میرزایی،معاون برنامه‌ريزي شهردار تهران در دومین نشست هم‌اندیشی نخبگان شهر تهران با حضور صاحبنظران شهر هوشمند، گفت‌: کامل‌ترین نقشه تهران به همراه امکان جست‌وجو در بخش‌های مختلف خدماتی توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران تهیه شده است و هفته‌ آینده رونمایی می‌شود. این نقشه امکانات بسیار خوبی برای شهروندان تهرانی فراهم کرده و از دقت بالایی نیز برخوردار است. در حال‌ حاضر نیز ۶۰۰ هزار کاربر به صورت پایلوت این نقشه را دانلود کرده‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در تشریح روند تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی، گفت: هوشمندسازی فرایندها، هدف مهمی است که در برنامه سوم شهر تهران پیش‌بینی شده است و در همین راستا سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران اقدام‌هاي موثری را براي تدوین برنامه‌ها از ماه‌های گذشته آغاز کرده است.

حجت ميرزايي افزود: معتقدیم که هوشمندسازی نه یک ابزار، ‌ بلکه راهبردی در جهت توسعه شهر تهران است و توسعه شهری و همچنین حل بسیاری از معضلات در حوزه‌های مختلفی همچون حمل و نقل و ترافیک، پسماند، محیط زیست و نابرابری‌های شهری در تهران با کمک بهره‌گیری از هوشمندسازی، قابل حل است.

او در ادامه‌ تاکید کرد: دستیابی به حکمرانی شهری و جلب مشارکت شهروندان با به کارگیری این فناوری امکان‌پذیر خواهد بود.

میرزایی در پایان صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: تاکنون در راستا توسعه شهر در برنامه بیشتر درباره این که چه اتفاق‌هايي نباید رخ دهد، صحبت شده است. امیدواریم که در برنامه سوم و در بخش‌های مختلف به ویژه‌ بخش هوشمندسازی، علاوه بر تعیین نبایدها، بتوانیم بایدها را نیز تدوین کنیم و در راستا تحقق آنها دستاوردهای چشمگیری داشته باشیم.

کد خبر 416091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha