همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اعلام نتایج دومین طرح رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه‌ شهید بهشتی در صدر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفت.

دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی

محمدمهدی صدوقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: تازه‌ترین رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران نشان می‌دهد دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و شیراز به ترتیب برترین دانشگاه‌های آموزش پزشکی در کشور هستند.

وی افزود: نوبت دوم طرح رتبه‌بندی آموزش دانشگاه‌ها (طرح راد 2) توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال جاری اجرا شد و بر اساس آن دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، شیراز، تبریز و کرمان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در این رتبه‌بندی وضعیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در پنج حیطه توسعه آموزش، حاکمیتی، مدیریت آموزش، توسعه کیفی آموزش و حرکت در راستای برنامه‌های کلان علمی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و درنهایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 100 امتیاز رتبه اول، تهران با 92.25 رتبه دوم، شیراز با 91.35 رتبه سوم، تبریز با 75.87 رتبه چهارم و کرمان با 75.28 امتیاز رتبه پنجم را در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کسب کردند.

وی با اشاره به اهداف و مختصات مدل رتبه‌بندی گفت: شناسایی نقاط ضعف و تلاش منسجم و هماهنگ با ستاد وزارت و دانشگاه‌ها برای رفع موانع و مشکلات، هدایت دانشگاه‌ها به سمت اهداف کلان بخش آموزش عالی کشور و حرکت به‌سوی دستیابی به اهداف نقشه جامع علمی کشور افزایش روحیه همکاری در فضایی سالم و رقابتی برای سرعت بخشیدن به بالندگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش آموزش از اهداف این رتبه‌بندی به شمار می‌رود.

صدوقی افزود: به این اساس مدل رتبه‌بندی مورداستفاده با در نظر گرفتن ویژگی‌های مهمی طراحی و مورداستفاده قرار گرفت که ساده و روان بودن ازجمله این ویژگی‌ها است همچنین این رتبه‌بندی برای اجرایی شدن نیاز به مقدمات پیچیده نداشت و مبتنی بر اصول و مستندات علمی و با استفاده از دانش روز این حوزه طراحی‌شده بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بابیان اینکه تلاش شد تا این مدل مشارکتی باشد و همراهی ستاد وزارت و دانشگاه‌ها را به حداکثر برساند، گفت: مدل رتبه‌بندی در جهت افزایش انگیزه کاری دانشگاه‌ها حرکت کرده و به‌صورت استانداردسازی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج رتبه‌بندی کلی بعد از ترکیب امتیازات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پنج حیطه توسعه آموزش با وزن 20، حاکمیت با وزن 25، مدیریت آموزش با وزن 20، توسعه کیفی آموزش با وزن 20 و حرکت در راستای برنامه‌های کلان علمی کشور با وزن 15؛ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توانست با کسب 100 امتیاز تراز شده رتبه اول را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از آن خود کند.

صدوقی در پایان گفت: بر اساس نتایج کلی این رتبه‌بندی، دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز 92.25 رتبه دوم، شیراز با امتیاز 91.35 رتبه سوم، تبریز با امتیاز 75.87 رتبه چهارم و کرمان با امتیاز 75.28 رتبه پنجم را در کل کشور کسب کردند.

کد خبر 320598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha