همشهری آنلاین: ثبت تصاویر حیات وحش یکی از جذابیت‌های دنیای عکاسی است، دست کم برندگان رقابت جوایز عکاسی حیات وحش بریتانیا که این جذابیت را به خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

رقابت نفس‌گیر جوایز عکاسی حیات وحش بریتانیا رقابتی جذاب برای عکاسان حوزه حیات وحش این کشور است که بهترین‌های این عرصه را مجذوب خود کرده است. این رقابت برای تمام سنین آزاد بوده و توسط سازمان‌های مختلفی همچون بنیاد جهانی طبیعت (صندوق جهانی طبیعت)، Buglife و انجمن سلطنتی حفاظت از پرندگان پشتیبانی و حمایت می‌شود.

برگزار کنندگان این رقابت مهیج، برندگان سال جاری میلادی خود را معرفی کردند. در جریان این مسابقه هم عکاسان حرفه‌ای و هم آماتورهای تازه کار شانه به شانه هم رقابت کرده و هر یک سعی کردند تنوع و جذابیت‌های پنهان و آشکار حیات وحش این کشور را به زیبایی تمام به تصویر بکشند.

در این میان جایزه برتر این رقابت به «پائول کالی» (Paul Colley) رسید که در یک نمای جالب توجه، حرکت خفاش به سمت شکار خود را در قالب تصویری ثبت شده با دوربین مادون قرمز به نمایش گذاشته است. در این تصویر خفاش را در حالی می‌بینید که برفراز استخری از آب به سمت حشره‌ای که مقابلش قرار گرفته است، حرکت می‌کند. این رویداد درست مدت بسیار کوتاهی (در حد یک هزارم ثانیه) قبل از شکار این حشره گرفته شده است.

بد نیست بدانید این تصویر با حضور خفاش‌ها شبح‌وار محصول تلاشی چهارده ماهه است. در واقع عکاس خلاق ما در این مدت روی توسعه‌ی یک دوربین مادون قرمز و سیستم نوردهی خاص تمرکز کرده تا بتواند حرکت و پرواز خفاش را در تاریکی و با سرعت بالا به ثبت برساند.

زومیت

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha