این‌جا ستاره‌ها درخشیدند؛ این‌جا در فرهنگ‌سرای نیاوران. ستاره‌هایی که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان درخشیده‌اند.

در فرهنگ‌سراي نياوران بخش ستارگان دهمين جشنواره‌ي بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر برپا بود. اين نمايشگاه بخشي از آثار هنرمندان ايراني را به تماشا گذاشت که در جشنواره‌هاي جهاني مورد تقدير و تشويق قرار گرفته‌اند. اين هنرمندان نماينده‌ي جامعه‌ي هنري ما هستند و به‌ نوعي با هنرشان براي مردم ايران افتخار آفريده‌اند. عكاسان ما كه سال‌هاست در اين رشته درخشيده‌اند.

شما مي‌توانستيد هم تابلوهاي زيبا را ببينيد و هم جايزه‌ها را كه شامل تنديس‌ها و ديپلم‌هاي افتخار و نشان‌‌هاست. حتماً ذوق مي‌كرديد كه هنرمندان ايراني در سطح جهان چه كرده‌اند؟

در ورودي اين نمايشگاه عكس صفحه‌ي اينستاگرام مجيد سعيدي را مي ديديم و چند جايزه‌اي كه دريافت كرده است. او هنرمندي است كه با عكس‌هايش اين اواخر، زندگي و جنگ در افغانستان را به تصوير كشيده است. او به بينش تازه‌‌اي در عكاسي دست يافته است.

محمدمجتبي حسيني، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره‌ي اين نمايشگاه گفت: «اين آثار نشان مي‌دهند که ويژگي هنر ما چه هست و چه‌قدر رقابت‌پذير است. هنر ايران در سطح جهان و فراتر از منطقه هم مورد اقبال است. هنرشناسان جهاني شايد با دقتي بيش‌تر از ما ويژگي‌هاي هنر ما را بررسي كرده‌اند.»

در اين نمايشگاه، ‌عكس‌هاي زيبايي ديديم از سعيد عرب‌زاد، داوود عامري،‌ جاويد نيك‌پور، فرزاد آريا نژاد، برنا ميراحمديان و... تعداد زيادي اثرخوش‌نويسي و تذهيب و نگار‌گري هم در اين نمايشگاه هست كه مورد توجه جشنواره‌هاي جهاني قرار گرفته‌اند. مثل يك اثر گل‌و مرغ از مهدي ايراني، آثار زيبايي از محسن آقاميري، كارتون‌هاي زيبايي از اميرارسلان احمدي نژاد، چند كارتون بسيار زيبا از عليرضا پاكدل، چند تصويرگري از اميرشعباني پوريا شهرام رضايي كه جايزه‌هاي جهاني مهمي گرفته‌اند.

آثار حجمي هم در اين نمايشگاه بود كه مورد توجه داوران و جشنواره‌هاي كشورهاي ديگر قرار گرفته اند. مثل كارهايي از مجيد خليلي و مونا آقابابايي. دهمين جشنواره‌ي بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر تا چهارم اسفند‌ماه 96 در فرهنگ‌سراي نياوران داير بود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha