فریبا خانی: پاییز زن است؛ یک زن زیبا که دوست دارد با گل‌های داوودی خانه‌اش را تزیین کند. پاییز زنی است که عاشق خیاطی است. می‌خواهد لباس رنگ‌رنگی به تن درختان خانه‌اش بدوزد.

پاييز دوست دارد انارها را بچيند؛ روي رف‌ها و پنجره‌ها بچيند. حالا پاييز در باغ گياه‌شناسي ملي ايران سفره‌اش را پهن كرده و تو مي‌تواني از دست‌پخت و هنر پاييز بچشي.

600 نوع گل داوودي در جشنواره‌ي انار، پاييز و گل‌هاي داوودي در باغ گياه‌شناسي ملي ايران به نمايش در آمده است. گل‌هاي داوودي گياهان زيباي پاييزي هستند. در كنار شهر دودزده‌ي تهران كه ماشين‌ها از سرو كله‌ي هم بالا مي‌روند، باغي زيبا هست؛ باغي كه به همت كارشناسان، چون بهشت زيبايي روح‌گشاست. باغ گياه‌شناسي ملي ايران 145هکتار در دامنه‌ي جنوبي رشته کوه البرز مرکزي در منطقه‌ي چيتگر، در شمال غربي تهران قرار دارد.

طراحي و احداث اين باغ از سال 1348 به‌دست کارشناسان ايراني و با هم‌کاري تعدادي از کارشناسان خارجي آغاز شد و تاکنون متجاوز از 25مجموعه‌ي گياهي با تنوعي چشم‌گير (بيش از چهارهزار گونه‌ي گياهي) از رويشگاه‌هاي اقليم‌هاي حياتي داخل کشور و برخي رويشگاه‌هاي شاخص ساير اقليم‌ها را به‌همراه مجموعه‌هاي متنوعي از باغ‌هاي موضوعي، درخود جاي داده است.

اين جشنواره علاوه بر گل‌هاي داوودي به محصولات انار هم مي‌پردازد. جشنواره‌ي انار، پاييز و گل‌هاي داوودي از 24 مهر 96 فعاليت خود را آغاز كرده و تا 24 آبان داير است.

فقط يادتان باشد اين باغ به زحمت بسيار چنين باغي شده است و موقع بازديد مراقب گياهان كم نظير آن باشيد.

(نشاني: بزرگ‌راه تهران-کرج، خروجي پيکان‌شهر، خيابان شهيد گودرزي، بلوار باغ گياه‌شناسي ملي ايران)

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha