همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی چری (chery) بعنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو و موتور خودرو، در چین به‌شمار می‌آید.

سال ۱۹۹۵ "این تنگ یائو " در زادگاهش در استان " آن خویی " به همراه ۸ نفر دیگر موسسه خودروسازی چین را تأسیس کرد . در سال ۱۹۹۷ شرکت با مسئولیت محدود خودروی چری با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یوان سرمایه ثبت شده رسماً تأسیس شد . دو سال بعد ، در دسامبر سال ۱۹۹۹ نخستین خودروی ساخت این شرکت به بازار عرضه شد . کاربرد این نوع خودرو باخودروهای عمده با سرمایه خارجی در بازار چین برابر می‌باشد ،اما قیمت آن بیش از ۳۰ درصد پائین تر است . بدین سبب مورد پسند مصرف کنندگان قرار گرفته است . در سال ۲۰۰۴ نزدیک به ۹۰ هزاردستگاه خودروی چری فروخته شد و نشان چری نیز در ردیف ۱۰ خودرو برتر چین قرار گرفت . 

سال 2011 چری در حجم تولید هفتمین خودروساز بزرگ چین بود و با صادرات 25% از کل تولیدات خود، در آن سال بزرگترین صادرکننده خودروی سواری چین لقب گرفت. کوروس قرارست برند لوکس چری برای حضور در بازارهای اروپایی و آمریکایی در سال‌های آتی باشد. عمده سهام چری هم اکنون در اختیار دولت چین است.

از خودروهای تولید شده توسط کمپانی چری می‌توان به: چری کویین، چری تیگو، چری E5 ،چری وی۵، چری ای۱۵ و چری ای۵ اشاره نمود. برخی از محصولات این شرکت نیز توسط دو شرکت ایرانی مدیران خودرو و سناباد خودرو در ایران مونتاژ و به‌فروش می‌رسند.

شرکت چری به جلب استعدادها بسیار اهمیت می‌دهد . اکنون ده‌ها نفر از میان ۵۰۰ پژوهشگر شرکت چری از جمله کسانی هستند که پیشتردرموسسات چند ملیتی مانند فولکس واگن و فورد کار کرده‌اند.

پس از چهار سال پیشرفت ، اکنون شرکت چری در سوریه ۲۲ فروشگاه تخصصی تأسیس کرده و بیش از ۵۰۰۰ دستگاه خودرو فروخته شده است . در شلوغ‌ترین خیابان دمشق پایتخت سوریه ، خودروهای مارک چری در هر جایی به چشم می‌خورد .

بعدها خودروی چری به طور موفقیت‌آمیزی وارد بازار مصر شد.

شرکت چری در سال ۲۰۰۳ کارگاه تولید خودرو در ایران تأسیس کرد.

اکنون شرکت چری با بیش از ۳۰ کشور قرارداد صادرات خودرو امضا کرده است که بیش از ۸۰ درصد صادرات خودروی چین را تشکیل می‌دهد . چین اکنون به بازار خاورمیانه ، آسیای جنوب شرقی و آفریقا راه یافته و مدیر عامل شرکت " چی ژوی " چشمان خود را به بازار آمریکا بزرگترین مصرف کننده خودرو جهان دوخته است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha