همشهری آنلاین: چهارشنبه؛ دو تهدید به بمب‌گذاری، یک دانشگاه را تخلیه و دو هواپیما را وادار به فرود اضطراری کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل ‌بیت (ع)، به دنبال دریافت یک تهدید بمب‌گذاری تایید نشده، چهار ساختمان دانشگاه هاروارد تخلیه شد.

دانشگاه هاروارد در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال دریافت یک تهدید بمب‌گذاری تایید نشده، چهار ساختمان این دانشگاه تخلیه شده و چند ساعت پس از تلاش مقامات سه ساختمان پاکسازی شده اما جست‌وجو‌ها در یک خوابگاه همچنان ادامه دارد.

دانشگاه هاروارد در این بیانیه گفت: تهدید بمب‌گذاری تایید نشده‌ای را دریافت کردیم که مرکز علوم، Emerson Hall و Theyer Hall را تحت تاثیر قرار داد. این ساختمان‌ها تخلیه شده و مقامات مجری قانون در صحنه حاضر هستند. در حال حاضر ورود به این محوطه ممنوع است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این چهار ساختمان در حال بازرسی هستند؛ ما انتظار داریم که این روند چند ساعت به طول انجامد. هر لحظه که اطلاعات جدیدی به دست آوریم آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

کیتی لپ، معاون دانشگاه هاروارد، دو ساعت پس از گزارش اولیه نامه‌ای را تحت عنوان اطلاعیه فوری در تمامی ساختمان‌های دانشگاه نصب کرد. در این نامه نوشته است: اسناد و مدارکی که صحت این تهدید را تایید کند، به دست نیامده است. هاروارد با مقامات مجری قانون محلی و فدرال در حال همکاری است تا منبع این تهدید را که هنوز مشخص نشده پیدا کنند.

در ادامه این نامه آمده است: امنیت جان اعضای دانشگاه هاروارد همیشه اولویت اصلی ما بوده و هست. به دنبال رویدادهای غم‌انگیز از پاریس گرفته تا بیروت و دیگر نقاط جهان، ‌به خوبی درک می‌کنیم که این نوع تهدید باعث نگرانی بسیاری از اعضای ما در دانشگاه‌ هارواد شود. ما تلاش می‌کنیم تا گوش به زنگ باشیم و ماموریت هاروارد در خصوص انتشار اطلاعات لازم را ادامه دهیم.

این تهدید همزمان با آن صورت گرفته که تدابیر امنیتی در شهرهای آمریکا به دنبال حملات تروریستی در پاریس به شدت افزایش یافته است. وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعات معتبر خاصی درباره یک حمله بالقوه در خاک آمریکا وجود ندارد.

  • فرود اضطراری دو هواپیمای «ایرفرانس» در پی تهدید به انفجار بمب

دو فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی «ایرفرانس» که از آمریکا عازم پاریس بودند، به دلیل امنیتی و تهدید به بمب‌گذاری مجبور به فرود اضطراری شدند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که دو هواپیمای هواپیمایی فرانسه، که از مبادی در آمریکا پرواز می‌کردند، در پی «تهدید به انفجار بمب» مجبور به فرود اضطراری در آمریکا و کانادا شده‌ و هر دو هواپیما بدون آنکه آسیبی ببینند، فرود آمده‌اند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، پرواز ۶۵ ایرفرانس از لس‌آنجلس راهی پاریس بود که مجبور به فرود در «سالت‌لیک‌سیتی» شده است. این شبکه خبری در همین زمینه گفته‌های یک مقام دولتی آمریکا را نقل کرده است که از تهدید به بمب‌گذاری سخن گفته است.

یک مامور ویژه پلیس فدرال آمریکا گفته است گروهی از نیروهای انتظامی در حال تحقیق در مورد جریان هستند. اندکی پس از فرود این هواپیما، پرواز ۵۵ از واشنگتن به پاریس نیز مجبور به فرودی اضطراری در هالیفاکس در شرق کانادا شده است. دلیل این فرود اضطراری نیز «تهدید به بمب‌گذاری» عنوان شده است.

رویترز به نقل از سی ان ان گزارش داد: مقامات آمریکایی اعلام کردند گزارش‌هایی درمورد شماره پرواز ۶۵ خطوط هوایی ایرفرانس که از لس آنجلس عازم پاریس بود، دریافت شده که در یک تماس تلفنی تهدید به بمب‌گذاری شده است.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نیز گفت: هر دو هواپیمای خطوط هوایی ایرفرانس در این دو فرودگاه بر زمین نشسته‌اند و موارد امنیتی در مورد آن‌ها در جریان است.

مرکز فرماندهی هوافضای آمریکا گفته است هیچ یک از جنگنده‌های آن کشور در رخدادهای اخیر برای اسکورت دو هواپیما حضور نداشته‌اند.

گزارش تازه از تهدید‌های تروریستی، در پی نگرانی‌های ناشی از حملات مرگبار پاریس منتشر می‌شود. تدابیر امنیتی به دنبال حملات تروریستی جمعه گذشته پاریس در فرانسه، اروپا و آمریکا تشدید شده است.

در حملات تروریستی جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد که دراین حملات دست کم ۱۲۹ نفر کشته شدند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳