همشهری آنلاین: بوستان باغ ایرانی که در محله قدیمی ده ونک تهران قرار دارد، یک باغ قدیمی است که عناصر معماری آن بازسازی شده و فضای سبز آن نیز براساس الگوی باغ‌های پر از درخت و گل ایرانی طراحی شده است.

بوستان باغ ایرانی با مساحتی حدود 3.4 هکتار در محدوده شهرداری منطقه 3 تهران واقع و بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی شده است تا به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل شود.

بوستان باغ ایرانی که یک باغ قدیمی است در یکی از محله های قدیمی تهران به نام ده ونک قرار گرفته و با استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی بازسازی شده است.

  • گونه‌های گیاهی

2.5 هکتار از سطح بوستان باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص داده شده و در احداث فضای سبز آن درختان قدیمی موجود حفظ شده‌اند و گونه‌های گیاهی دیگر از قبیل برگ نو، برگ بو، زرشک، شیر خشت، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته های فصلی و دایمی به آن اضافه شده‌اند.

  • امکانات بوستان باغ ایرانی

کوشک مرکزی با کاربری رستوران و چایخانه، باغ راه‌های اصلی چنارستان، سروستان و نظرگاه که شامل آبنماهای محوری در طول مسیر و 6 آبنمای مجزا در سطح بوستان باغ ایرانی هستند، کتابخانه عمومی با فضای مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، سر در غربی، سردر شرقی، زمین بازی کودکان و محوطه وسایل ورزشی بزرگسالان، زمین ورزشی روباز، سرویس بهداشتی و رختکن غربی و سرویس بهداشتی شرقی که به سرویس بهداشتی ویژه معلولین مجهز است، نمازخانه از جمله سازه ها و امکانات بوستان باغ ایرانی به شمار می‌روند.

از ویژگی‌های مهم بوستان باغ ایرانی می‌توان به مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین اشاره کرد که استفاده از این بوستان را برای آنها راحت‌تر می‌کند.

  • دسترسی به باغ ایرانی

بوستان باغ ایرانی دارای دو ورودی اصلی در ضلع شرقی و غربی و دو  ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است. آدرس آن نیز  خیابان شیخ بهایی شمالی ،20 متری پیروزان ، کوچه شهید صابری می‌باشد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha