همشهری آنلاین: تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل روز گذشته در مراسمی جزئیات بیشتری درباره زمان عرضه، قیمت، جزئیات و قابلیت‌های ساعت هوشمند اپل ارائه کرد، مراسمی که باریک‌ترین لپ‌تاپ اپل و شاید جهان نیز در آن معرفی شد.

براساس گزارش گيزمگ، اگرچه مك‌بوك‌ جديد در كنفرانس روز گذشته شركت اپل توجه بسياري را به خود جلب كرد، اما تمركز اصلي همانطور كه انتظار مي‌رفت بر ساعت اپل بود. شركت اپل در نهايت جزئياتي را درباره قيمت و زمان عرضه اين محصول ارائه كرد.

به گفته اين شركت پيش‌فروش ساعت‌هاي اپل از دهم آوريل 2015 آغاز خواهد‌شد و فروش اين محصول به آمريكا، استراليا، كانادا، چين، فرانسه، آلمان، هنگ‌كنگ، ژاپن و بريتانيا از 24 آوريل آغاز خواهد‌شد.

همچنين در اين كنفرانس تيم‌كوك اعلام كرد قيمت ساعت ورزشي 38 ميليمتري با بدنه آلومينيومي و بند پلاستيكي كه ابتدايي‌ترين مدل اين ساعت‌ها به شمار مي‌رود، از 350 دلار آغاز مي‌شود و قيمت ساعت 42 ميليمتري ورزشي اپل از 400 دلار. همچنين قيمت پايه ساعت استيل اپل 550 دلار بوده و متناسب با نوع بندي كه كاربر انتخاب مي‌كند، به 1050 دلار نيز خواهد‌رسيد. قيمت پايه ساعت طلاي اپل نيز همانطور كه گفته شده‌بود، 10 هزار دلار خواهد‌بود.

تيم‌كوك در اين كنفرانس اعلام كرد طول عمر باتري اين ساعت 18 ساعت است و مي‌توان در تمام طول روز از آن استفاده كرد. اين مدت زمان شامل 90 بار روشن و خاموش كردن نمايشگر ساعت، 90 پيام هشدار، 45 دقيقه كار با اپليكيشن و 30 دقيقه ورزش به همراه برنامه پخش موسيقي از طريق بلوتوث خواهد‌بود. اپل مي‌گويد در حين ورزش كه حسگرهاي ضربان قلب فعال مي‌شوند، باتري مي‌تواند تا هفت ساعت دوام بياورد. ساعت اپل به گفته كوك شخصي‌ترين محصولي است كه تاكنون اپل آن را خلق كرده است، زيرا اين محصول همراه شما نيست، بخشي از شما است.

اپل در اين كنفرانس سه مدل ساعت، ساعت اپل (Apple Watch) ساعت ورزشي اپل (Apple Watch Sport) و ساعت ويژه اپل (Apple watch Edition) را در دو اندازه 1.4 اينچي يا 38 ميليمتري و 1.7 اينچي يا 42 ميليمتري معرفي كرد. كوك در معرفي اين ساعت گفت ما محصولاتي توليد مي‌كنيم كه زندگي انسان‌ها را بهبود بخشيده و ارتقا مي‌بخشد. اين ساعت حتي مي‌تواند به شما بگويد كه بيش از اندازه طولاني نشسته‌ايد و برايتان به صورت هفتگي برنامه ورزشي تعيين مي‌كند.

نحوه پرداخت با اپل‌پي توسط اين ساعت به همان شيوه‌اي است كه در گوشي‌هاي آي‌فون6 و 6پلاس اجرا مي‌شود. در پشت ساعت پوششي سراميكي كه از شيشه سفير پوشانده شده‌است در بالاي حسگرهايي قرار گرفته‌اند كه با استفاده از فروسرخ و فوتوديودهاي نوري ضربان قلب كاربر را محاسبه مي‌كنند. ساعت اپل از اين حسگرها به همراه شتاب‌سنج، GPS و اتصال واي‌فاي براي برقراري ارتباط با گوشي آي‌فون و محاسبه فعاليت‌هاي فيزيكي بدن كاربر از قبيل تعداد قدم‌هاي برداشته‌شده، كالري مصرف شده و مسافت طي شده استفاده مي‌كند.

جف ويليامز قائم‌مقام پروژه‌هاي اپل در اين كنفرانس از تلاش شركت اپل براي استفاده از آي‌فون در مطالعات پزشكي خبرداد و نام بسته تحقيقاتي يا ResearchKit را به زبان آورد، پروژه‌اي كه گروهي از متخصصان پزشكي از دانشگاه‌هاي آكسفورد و استنفورد در آن در حال نوشتن اپليكيشن‌هاي جديد هستند.

مك بوك جديد اپل نيز در اين كنفرانس توجه بسياري را به خود جلب كرد زيرا اين لپ‌تاپ به عنوان باريك‌ترين و سبك‌ترين مك بوكي كه تاكنون توليد شده معرفي شد. مك بوك جديد 12 اينچي بوده و تنها 907 گرم وزن دارد. ضخامت اين لپ‌تاپ نيز 13.1 ميليمتر است. به گفته اپل اين لپ‌تاپ براي افزايش دقت در حين تايپ كردن به مكانيزمي به نام مكانيزم پروانه‌اي مجهز شده و ميزان مصرف انرژي آن نيز 30 درصد كاهش يافته‌است. درگاه جديدي كه در بدنه اين لپ‌تاپ تعبيه شده، USB-C، تنها به يك كابل رابط براي انجام كارهاي مختلفي مانند شارژ باتري، اتصال به ديگر دستگاه‌ها و اتصال به تلويزيون نياز خواهد‌داشت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha