همشهری آنلاین: معماری ایتالیایی با تغییر کاربری گاراژ موتورسیلکت توانسته سوئیتی مجهز و مبله را طراحی کند که با مساحت تنها ۷ متر مربع عنوان کوچکترین خانه دنیا را به خود گرفته است.

براساس گزارش روزنامه کورییره دلا‌سرا، این گاراژ موتورسیکلت که در نزدیکی میدان تاریخی پانتئون در شهر باستانی رم در ایتالیا واقع شده با یک نیم اتاق زیر سقف مینیاتوری، آجرهایی که برای زیبایی از زیر روکش گچی نمایانند و یک سقف چوبی، بازسازی و به یک سوئیت مجهز به میز ناهارخوری تاشو ، مبل با قابلیت تبدیل شدن به تختخواب، اینترنت وای- فای، تلویزیون متصل به سیستم صوتی، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مینیاتوری تبدیل شده‌است.

ساختمانی که این سوئیت در آن قرار دارد، در قرن هجدهم ساخته شده و تا دهه 30 قرن گذشته مسکونی بوده است. مالک آن، مارکو پیه راتزی، که خود معمار است و به مرمت و بازسازی آثار تاریخی اشتغال دارد، این ملک را در شرایطی خرید که کاملاً خالی از سکنه بود و هیچکس تصور نمی کرد که جایی با این ابعاد را بتوان به محلی برای زندگی تبدیل کرد.

به اعتقاد وی، با توجه به موقعیت جغرافیایی ساختمان و دسترسی به بافت تاریخی شهر، این خانه کوچک می تواند محل مناسبی برای اسکان گردشگرانی باشد که برای سفر به رم آمده اند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱