همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی و گروه تهرانگردی در بیستمین برنامه کشف تهران به محله لویزان رفتند و در حین برنامه‌ها با درخت کهنسالی مواجه شدند که از میان بالکن خانه‌ای می گذشت و در دل خود باغچه‌ای از گل نیز داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، این درخت تناور در دل خود فضایی داشت که همسایه، آن را به باغچه کوچکی تبدیل کرده بود و از آن حفاظت می‌کرد. در طرف دیگر این درخت آثار سوختن شمع نمایان بود که نشان می‌داد این درخت کهنسال برای مردم محله مهم است و به این درخت اعتقاد دارند.

رئیس شورای شهر تهران، با دیدن این درخت گفت: حریم این درخت را آزاد کنید تا این موجود کهنسال حفاظت شود.

در ادامه این برنامه، مسجد جامعی و همراهان با خانه کوچکی مواجه شدند که گلخانه‌ای زیبا بر فراز آن بود. با اجازه پیرزن صاحبخانه وارد شدند و به باغ کوچکش رفتند.

پیرزن با ۵ فرزند و نوه‌اش در این خانه محقر می‌زیست اما با ابتکار و علاقه بر فراز خانه خویش گلخانه زیبایی پدید آورده بود.

درخت کهنسال لویزان - منطقه ۴

همچنین احمد مسجد جامعی و همراهان از باغ مارکار و باغ رستم، دو مجموعه‌ای که متعلق به هموطنان زرتشتی است دیدن کرد و از متولیان این دو مجموعه به خاطر اهمیتی که برای فضای سبز قائل هستند و در حفظ درختان کهنسال می‌کوشند قدردانی کرد.

یکی از بخش‌های برنامه کشف تهران هر هفته، شناسایی جاذبه‌های طبیعی، زیست محیطی و تاکید بر حفاظت از محیط زیست و فضای سبز شهری است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰