همشهری آنلاین: فهیمه سادات طباطبایی: بزرگراه شهید باقری یکی از مهم‌ترین و طولانی‌ترین بزرگراه‌های شرق تهران است که به دو بزرگراه بسیج و شهید بابایی متصل می‌شود.


بزرگراه شهید باقری که در جنوب شرق از بزرگراه بسیج آغاز و در شمال شرق به بزرگراه شهید بابایی ختم می‌شود، 7.5 کیلومتر مسافت دارد و یکی از شریان‌های اصلی شرق تهران محسوب می‌شود.

بخشی از این بزرگراه یعنی حد فاصل خیابان استقلال تا بزرگراه شهید بابایی به مسافت 2 هزار و 500 متر در بهمن ماه سال 1390 بهره برداری شد. این بخش از بزرگراه دارای دو باند رفت و برگشت است که هر باند شامل سه لاین 3.5 متری و یک لاین ویژه اضطراری به عرض 3 متر است؛ همچنین در بخش شرقی این مسیر یک باند کندرو به طول 1011 متر و در بخش غربی آن یک باند کندرو به طول 278 متر احداث شده که عرض این مسیرها نیز حدود 5.5 متر است.

راه‌های ارتباطی:

این بزرگراه ورودی و خروجی‌های زیادی را به خیابان‌ها و بزرگراه‌های دیگر دارد که مهم‌ترین آنها از بزرگراه بسیج عبارتند از : میدان سعدی، ورودی و خروجی به خیابان دماوند، میدان شهید ثانی، ورودی و خروجی به 142 غربی(گلبرگ)، ورودی و خروجی به بزرگراه رسالت، ورودی و خروجی به خیابان فرجام، ورودی و خروجی به 196 غربی، ورودی و خروجی به بزرگراه شهید زین الدین، ورودی و خروجی به بلوار استقلال، ورودی و خروجی به بلوار گلستان و در انتها ورودی و خروجی به بزرگراه شهید بابایی.

اماکن مهم:

بوستان یاسمن، منازل سازمانی مترو، خوابگاه رشید دانشگاه علم و صنعت، مجتمع قضایی شهید باهنر، زمین‌های تنیس شهرک امید، بوستان شهربانو قره از مهمترین مکان‌هایی هستند که در مسیر این بزرگراه قرار دارند.

پل‌های مرتبط با بزرگراه:

پل غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری و خیابان استقلال به طول 540 متر یکی از مهم‌ترین تقاطع‌های مهم این بزرگراه است که در سال  1389 و در زمان مدیریت محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران عملیات عمرانی آن آغاز و در بهمن ماه سال 1390 بهره برداری شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸