همشهری آنلاین: شرکت اپل در مراسمی چندین محصول جدید از جمله آی‌پد جدید (iPad Air) را معرفی کرد.

این مراسم در سانفرانسیسکو در ساختمان مرکزی اپل شروع شد. در این مراسم شرکت اپل از چندین محصول نرم‌افزاری از جمله سیستم عامل  ماوریکس (OS X Mavericks) مخصوص کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ خود رونمایی کرد.

این سیستم عامل علاوه بر قابلیت‌های جدید، از این به بعد به صورت مجانی در اختیار تمام کاربران کامپیوترهای مک قرار می‌گیرد.

اپل نسخه‌های جدید برنامه‌های iMovie، iPhoto و Garageband را نیز معرفی کرد.

لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو نیز تغییراتی کرده‌اند. نسخه 13 اینچ این دستگاه سبک‌تر شده و باتری آن نیز ارتقاء پیدا کرده‌است. علاوه بر این این سری لپ‌تاپ‌های اپل به نسل جدید پردازنده‌های اینتل به نام هسول مجهز شده‌است. قیمت سری جدید مک‌بوک پرو برای نسخه 13 اینچ با هارد حالت جامد 128 گیگابایت 1299 دلار خواهد بود.

نسل جدید کامپیوترهای حرفه‌ای رومیزی اپل به نام مک‌ پرو نیز به پردازنده‌های Xeon E5 مجهز شده‌اند.

در این مراسم تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل گفت شرکتش از سال 2010 تاکنون 170 میلیون دستگاه آی‌پد فروخته‌است. حدود 475 هزار اپلیکیشن مخصوص آی‌پد نیز توسط برنامه نویسان عرضه شده‌است.

نسل جدید تبلت‌های اپل iPad Air نام دارد. به گفته اپل این محصول 43 درصد باریک‌تر است و تنها 7.5 میلی‌متر ضخامت دارد. پردازنده جدید A7 که از نسل قبلی 8 برابر سریع‌تر است. این محصول در دو نسخه سفید و مشکی عرضه می‌شود. قیمت پایه آی‌پد جدید 499 دلار خواهد بود.

آی‌پد مینی جدید نیز معرفی شد. این محصول نسل دوم آی‌پد مینی است و مجهز به نمایشگر Retina و پردازشگر 64 بیتی A7 است. قیمت پایه آن نیز 399 دلار است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز