همشهری آنلاین: طرفداران بازی ویدیویی دهه هفتادی پونگ متعلق به شرکت آتاری را به خوبی به یاد دارند، بازی که به تازگی طرفدارانش با آن بر روی دیوارهای یک آسمان‌خراش 29 طبقه به تجدید خاطرات پرداخته‌اند.

براساس گزارش میل‌آنلاین، گروهی از متخصصان رایانه‌ای برروی دیوار آسمان‌خراشی 29 طبقه در فیلادلفیا لایه‌ای از چراغ‌های LED قابل برنامه‌ریزی را نصب کردند تا با کمک آن بزرگترین بازی ویدیویی جهان را به نمایش بگذارند.

بیش از 100 نفر از علاقمندان بازی پونگ،‌نوعی تنیس روی میز ویدیویی که از بازی‌های مشهور آتاری به شمار می‌رفت، در برابر موزه هنر فیلادلفیا گرد هم آمدند تا اجرای این بازی تعاملی را بر روی دیوارهای مرکز سیرکا در این شهر مشاهده کنند.

فرانک لی،‌ استاد دانشگاه درکسل و تیمش نورهای LED روی ساختمان را به نمایشگری تبدیل کردند که تصاویر بازی پونگ را نمایش می‌داد،‌البته این تصاویر تنها نمایشی نیستند، بلکه تعاملی‌اند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که می‌توان با آنها بازی کرد. این چراغ‌ها هریک IP خاص خود را دارند و توسط سیستم کنترلی شرکت فیلیپس کنترل می‌شوند. به این‌شکل دو خط به نشانه راکت‌ها که هرکدام 9 طبقه از ساختمان را پوشانده بودند و یک توپ به ارتفاع 6 متر برروی نمای این ساختمان به حرکت درآمدند.

ایده ساخت بزرگترین بازی ویدیویی جهان برروی ساختمان سیرکا اولین بار در سال 2008 به‌وجود آمد، زمانی که نورهای موجود بر روی این ساختمان به صورت تصادفی به شکل آجرهای بازی تتریس درآمدند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴