فریبا خانى: حرکت مواج قلم در مرکب و حضور رنگ‌های آهسته، فلز و سفال و چدن در کنار هم، کلاف‌های رنگی، قفل و کلیدها، ردیف مدادهای رنگی در ابعاد کوچک و بزرگ.

کشف نمادهای ایرانی در چاپ پارچه‌های سنتی و ساخت تابلوهای مدرن.  این‌جا بخش دیگری از آثار جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر به نمایش درآمده است.

بخش رقابتی تعدادی از رشته‌های پنجمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر، در موزه‌ی امام على (ع) در حال برگزاری است. در این موزه هم‌اکنون، 118 کاریکاتور ، 48 تصویرسازی، 199 خوشنویسی، 72 نگارگری، 36 نقاشی و 25 کار حجمی می‌بینیم.

 مسعود زنده روح کرمانی، دبیر هنری  پنجمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:«دو اتفاق مهم در جشنواره‌ی امسال  افتاده است و دو  رفتار مهم. اول این که ما در جشنواره‌ی امسال گرایش‌ها را مشخص کردیم، برای مثال در رشته‌ی خوشنویسی ما فقط به گرایش خط نستعلیق پرداختیم. این کار هم داوری و هم خلق اثر را آسان‌تر کرده است و کارها خیلی بهتر از  سال‌های قبل شده، یا در  نگارگری ما فقط به نقاشی ایرانی پرداختیم وتذهیب، گل مرغ و... نداریم.»

دبیر هنری جشنواره با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌کننده‌ها درباره‌ی موضوعی شدن رشته‌های جشنواره می‌گوید:« این‌کارسبب شده که هنرمندان کارهای تازه‌ای خلق کنند و تنها به ارائه‌ی کارهای آرشیوی نپردازند. این اتفاق خوبی است.»

از او می‌پرسیم این جشنواره چه کمکی به کشف استعداد‌های تازه و حمایت از این هنرمندان می‌کند؟

 کرمانی می‌گوید:«وقتی این آثار هم‌زمان در 11 استان کشور در حال نمایش است این هنرمندان شناخته می‌شوند و کارهایشان به نوعی معرفی خواهد شد.

امسال 65 درصد شرکت‌کنندگان شهرستانی و 35 در صد تهرانی بوده‌اند واین اتفاق خوبی است، چون سال‌های پیش این نسبت برعکس بود. ما اطلاعات مربوط به این هنرمندان را در بانک اطلاعات هنرمندان قرار می‌دهیم و همین می‌تواند کمک کند که به راحتی کارهای‌ این هنرمندان در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.»

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷