همشهری آنلاین: اصطلاح Do it yourself) DIY) به مجموعه کارهایی که هر فرد بدون داشتن تخصص یا تجربه خاص می‌تواند انجام دهد اعم از ساخت، اصلاح یا تعمیر وسایل گفته می‌شود.

این اصطلاح از اوایل دهه ۱۹۵۰ در میان مردم با گرایش به برعهده گرفتن کارهای منزل، بهبود وضعیت، ساختن انواع وسایل تزیینی و انجام پروژه‌های مختلف به عنوان سرگرمی خلاق تفریحی و با هدف کاهش هزینه‌ها متداول شد و متعاقبا مفهوم کلی‌تری پیدا کرد به طوری که امروزه طیف وسیعی از مجموعه مهارت‌ها را شامل می‌شود.

کلمه اختصاری DIY حتی در ارتش‌های جهان  به عنوان روشی برای آموزش سربازان در قبول مسئولیت و انجام کارهایی که در آینده بتوانند از آن‌ استفاده نمایند، متداول شد.

سال‌هاست که مجلات، روش‌ها و تکنیک‌های کاربردی و مفیدی را در این راستا به خوانندگان ارائه می‌دهند. انتشار کتاب‌های مختلف در این حوزه و ایجاد کانال‌های تلویزیونی و سایت‌های معتبر تخصصی همگی در جهت به روز بودن مخاطبان است. این که چطور با بودجه محدود خود بتوانند به نتایج حرفه‌ای قابل توجه‌ای دست یابند.

از تعمیرات و بازسازی خانه و آپارتمان گرفته تا نگه‌داری از اتومبیل و کامپیوتر.

در این مجله سری به همه حوزه‌ها زده از دوخت و دوز و بافندگی گرفته تا طراحی کارت ویزیت، کارت دعوت، پوستر، چگونگی کار با سرامیک و ساخت وسایل کادوئی زده‌ایم و  در حوزه منزل انجام کلیه کارهای تعمیراتی تا جای ممکن بدون پرداخت هزینه گزاف به تعمیرکار.

با وجود گستره وسیع DIY، ما در این مجله بیش‌تر به ساخت وسایل، کارها و اشیائی که نیاز به مهارت خاصی ندارند، می‌پردازیم.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز