همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: هنر نوعی دریافت هنرمند از جهان هستی است. جهان بیکرانی که هنر تجلی ذات پنهان آن است.

 

 

هنرمند آلمانی کناردز کورنلیا با قدرت خاص خود در تجسم فضایی اجسام دست به ابتکار جالبی در دل طبیعت زده است.

او از این هنر و خلاقیت را در تمام پارک‌ها، جنگل‌ها و فضا‌های سبز به کار برده است. هنر و  آثار او اغلب با توهم  وزنی، که در آن اشیاء انباشته شده مانند؛ تنه‌های درخت، درگاه‌های سنگی، پرچین، سنگ چین‌ها و... در دل طبیعت معلق و شناور در هوا به نظر می رسند.

هنرنمایی کورنلیا این تفکر را در ذهن انسان ایجاد می‌کند که گویی در دل طبیعت جاذبه زمین وجود ندارد. کورنلیا در حال حاضر به طور موقت کار نصب آثار و خلاقیت جدید خود، مبنی بر "هجوم هنر به جاذبه زمین" را شروع کرده است.

 قبل از آن او تندیس‌های ساده، عظیم وزیبایی چون؛ تیر و کمان کودکانه‌ای با تنه خشکیده درختان با چشم اندازی زیبا که صندلی پارک در نقش قلاب سنگ آن بود، کار کرده است.

هنر-آلمان

تیر و کمان کودکانه

کار‌های جدید او چشم اندازی نو در دل طبیعت بوجود آورده است. این آثار به نوعی جادوی بصری نیز نامیده می‌شوند که در نهایت خیره کنند‌گی، نشان می‌دهد که گویی طبیعت بر علیه جاذبه زمین قیام کرده است.

گفته می‌شود آثار این هنرمند از داستان‌های تخیلی و فیلم‌های افسانه‌ای هالیود الهام و  تاثیر گرفته‌اند. او جهان اطراف خود را به گونه‌ای سحر انگیز به تصویر در می‌آورد.

خلق صحنه‌های هنری و شگفت‌انگیز در دل طبیعت به مانند این که همه چیز در حال حرکت به سمت آسمان است... این هنرمند به نوعی از قوانین طبیعت سرپیچی کرده و در مخالفت با آن دست به خلاقیت و هنرنمایی زده است.

او برای خلق آثارش از هیچ مدار الکترونیکی یا میدان‌های مغناطیسی استفاده نکرده است. بلکه تنها از رشته‌های طبیعی یا کابل‌های بی‌رنگی استفاده کرده است که سنگ‌ها، چوب، تنه درختان و.. را به صورت معلق و شناور در هوا نشان می‌دهد.

موادی که این هنرمند در خلاق این آثار استفاده کرده است، همه از دل طبیعت و قابل بازیافت هستند. هیچ آسیب و تخریبی نیز به طبیعت وارد نشده است. آثار کورنلیا این حس را به بیننده القا می‌کنند که گویی باید به سوی کمال و آسمان بیکران ره سپارند.

http://www.ecofriend.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶