همشهری آنلاین: وقتی آدمی در باره حشرات فکر می‌کند یا مطلبی می‌شنود، حشراتی چون؛ سوسک‌ها، مورچه‌ها، پشه‌ها و... در ذهنش تداعی می‌شود. حشراتی که به ندرت می‌توانند کلمه زیبایی را در ذهن شما تصویر کنند.

هر چند که همه حشرات به آن زشتی که از آنها یاد می‌شود، مانند، حشرات خانگی نیستند. ولی با این حال، تصویر آنها در ذهن انسان، تداعی حس و کلمه زیبا را نمی‌کند.

 

 

"هایمانوبیس کورونیتس" Hymenopus coronatus  حشره موسوم به ارکیده مالزی که ارغوانی رنگ است حشره‌ای بسیار زیبا است. می‌گویند؛ این حشره یکی از زیباترین حشرات در جهان است و حشره خانگی هم نیست.

این حشره میان بوته‌ها، گل‌های سفید یا ارغوانی و درخچه‌ها یافت می‌شود. آنها ممکن است، سفید، صورتی و یا ترکیبی از هر دو رنگ باشند. جنس ماده این حشره معمولا بزرگتر از جنس نر است. شاید به همین خاطر، حشره نر در معرض خطر خورده شدن توسط حشره ماده پس از جفت‌گیری است.

این حشره از خزندگان و حشرات پرنده کوچک تغذیه می‌کند و نوع نابالغ آن معمولا دارای بدن سیاه و سفید با پاهای قرمز است و رشد جنس نر سریع‌تر از جنس ماده آن است.

این حشره از آن دست موجوداتی است که توانایی‌ شگفت‌انگیزی در پنهان کردن خود از چشم دشمنانش دارد. این حشره کوچک‌ در تغییر رنگ پوست خود و تبدیل آن به رنگ محیط‌ یک هنرمند ماهر است.

این حشره زیبا با جمع کردن چهار دست و پا، خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن قرار  گرفته، در می‌آرود به گونه‌ای که کاملا شبیه گل یا محیطی که در قرار دارد، می‌شود.

این حشره بومی سرزمین‌های مالزی و اندونزی است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز