همشهری آنلاین- ندا شریف: هیزم، سوخت معمول شومینه و بخاری‌های هیزمی است. زمانی که در داخل خانه جایی برای قرار دادن آن‌ها نداشته باشید. چه می‌کنید؟

اصولا جای هیزم‌‌ها باید خشک باشد و فضایی اضافه در خانه برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

ایده‌‌های مختلفی برای نگه‌داری هیزم و هماهنگی آن با دکوراسیون وجود دارد.

برای آن که مجبور نباشید در هوای سرد برای آوردن هیزم به بیرون رفته و تازه با چوب‌‌های خیس و باران خورده روبه‌رو شوید، ایده‌های زیر به شما کمک می‌کند:

قفسه و طبقه

وسایل و دکور چوبی را طوری انتخاب کنید که دارای طبقه باشد. هیزم‌ها را داخل قفسه یا طبقه‌ها بگذارید. کمد و کابینت‌های بی‌استفاده هم برای این کار مناسبند.

قرار دادن هیزم‌‌ها در معرض دید به دکوراسیون داخلی کمک کرده و با هر سبکی از دکوراسیون هماهنگ است. هیزم‌ها فضاهای مدرن و کم وسیله را گرم‌تر نشان می‌دهند.

جاهیزمی آماده

در بعضی از شومینه‌های آماده جا برای قرار دادن هیزم‌ها وجود دارد اما شما می‌توانید جداگانه جاهیزمی آماده تهیه کنید. این جاهیزمی‌ها از جنس‌های مختلف و در مدل‌های متنوع مطابق با نوع دکوراسیون هستند. 

نوع استیل ضدزنگ با دکوراسیون مدرن و نوع چرم و آهنی با خانه‌های قدیمی هماهنگ می‌شوند.

طاقچه و تورفتگی‌ در دیوار

در صورتی که از نظر مهندسی این امکان فراهم باشد، می‌توانید با درست کردن طاقچه یا تورفتگی تا سقف، از این فضا برای قرار دادن مقدار زیادی هیزم‌ استفاده کنید. این فرورفتگی را می‌توان در همان اتاقی که شومینه قرار دارد، درست و مشکل نگه‌داری هیزم را برطرف کرد.

http://www.interiorholic.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۷