همشهری آنلاین: ساخت بزرگترین سقف گنبدی جهان، به بهانه تکمیل ورزشگاه ملی سنگاپور که ساخت آن از سال 2011 آغاز شده درحال انجام است که پس از تکمیل،‌سنگاپور به جایگاه بزرگترین گنبدن در سرتاسر جهان تبدیل خواهد شد.

 

 

به گزارش Gizmag، قرار بود این مجموعه ورزشی 35 هکتاری در سال 2011 تکمیل شود،‌اما به لطف بحران‌های اقتصادی متعدد، تاخیرهای پی‌در‌پی در تکمیل این سازه به وجود آمد و در نهایت ساخت آن در سال 2011 آغاز شد و در سال 2014 به اتمام خواهد رسید.

ورزشگاه ملی سنگاپور ورزشگاهی 55 هزار نفره‌است که صندلی‌های آن در زیر سقف گنبدی متحرکی به وسعت 310 متر قرار گرفته است. این گنبد 20 هزار متر مربعی از فولاد بسیار سبک ساخته شده که وزن آن بر هر متر مربع کمی بیشتر از 100 کیلوگرم بوده و وزن کلی آن هشت هزار و 881 تن است.

در تاریکی شب، دو نیمه این گنبد به عنوان نمایشگری برای نمایش دادن تصاویر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به گفته موسسه ARUP که طراحی ورزشگاه را به عهده دارد، این گنبد یکی از بزرگترین نمایشگرهای LED در کل جهان به شمار می‌رود.

به منظور اطمینان از راحتی این ورزشگاه در هوای گرمسیری سنگاپور،‌ سقف گنبدی شکل در طول روز بر روی صندلی‌ها سایه ایجاد خواهد کرد و در عین حال سیستم سرمایی کم مصرفی نیز مسئولیت انتقال هوای خنک را به هر صندلی از ورزشگاه به عهده دارد.

این ورزشگاه که در مکان ورزشگاه ملی سابق سنگاپور ساخته شده‌است، علاوه بر 55 هزار صندلی که پیشتر گفته شد، از میدان ورزشی چندمنظوره داخلی با ظرفیت سه هزار نفر، ورزشگاه سرپوشیده‌ای 12 هزار نفری، 41 هزار متر مربع فضای تجاری و مرکز ورزشهای آبی با گنجایش سه هزار نفر که قابلیت دو برابر شدن را نیز دارد،‌برخوردار است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴