همشهری آنلاین: صحرای موهاوی مکانی است که از هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا گرفته تا اولین فضاپیمای شخصی و فضاپیماهای ناسا در آن پرواز آزمایشی و غیر آزمایشی انجام داده‌اند،‌ از این رو این صحرا را قلب هوانوردی می‌نامند

صحرای موهاوی با بیش از 124 هزار و 319 کیلومتر مربع مساحت در منطقه‌ای میان کالیفرنیا، نوادا، یوتا و آریزونا قرار گرفته که البته بیشترین بخش آن درون ایالت کالیفرنیا واقع شده‌است. این منطقه یکی از بهترین مناطق برای پروازهای آزمایشی و نگهداری از هواپیماها به شمار می‌رود.

تصور مجموعه‌ای کامل‌تر و خیره‌کننده‌تر از تاسیسات هوانوردی و هواپیماهای که در صحرای وسیع،‌ خشک و پهناور شمال شرق لس‌آنجلس وجود دارد،‌کار دشواری است.

به لطف میزان نامحدود سرزمین‌های مسطح،‌ خشک و غیر قابل سکونتی که در این صحرا وجود دارد و با توجه به این ویژگی که تنها چند مسیر برای ورود به این منطقه قابل استفاده است، امنیت این منطقه افزایش یافته است. صحرای موهاوی از گذشته تا به امروز قلب تپنده صنعت هوانوردی جهان بوده‌ است.

در همین صحرا بود که خلبانی به نام چاک ییگر برای اولین بار توانست دیوار صوتی را بشکند. همچنین برت روتان با به پرواز درآوردن اولین فضاپیمای خصوصی جهان در موهاوی،‌ Space Ship One به عصر پروازهای فضایی خصوصی قدم گذاشت.

شاتل‌های ناسا معمولا در این صحرا به زمین می‌نشستند،‌ صدها هواپیمای بی‌استفاده تجاری متعلق به خطوط هواپیمایی مختلف در این مرکز قرار گرفته‌اند و همچنین برترین مرکز آموزش و آزمایش خلبان‌ها در مرکز هوانوردی موهاوی قرار گرفته‌است.

با وجود مراکزی از قبیل پایگاه هوایی ادواردز،‌ مرکز تحقیقات پرواز دریدن ناسا،‌ سکوی هوا و فضای موهاوی،‌ فرودگاه لجستیک کالیفرنیای جنوبی و بسیاری از دیگر مراکز و پایگاه‌ها،‌ این صحرای وسیع تماما به فعالیت‌های مرتبط به هوانوردی شهری و نظامی اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰