همشهری آنلاین- ندا شریف: برای تغییر فضای کسل‌کننده حیاط خلوت نیازی به خرید وسایل و صرف هزینه زیاد نیست. فقط کافیست از وسایل موجود به شکلی شاد و رنگی استفاده کنید.

 

ما 15 مورد زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

 

1- با استفاده از استنسیل و رنگ‌های روشن، طرح گل‌های درشت را روی یک موکت ساده پیاده کنید.

2- گچ‌بری آماده و باقی‌مانده از سقف را نارنجی براق کنید. گذاشتن آن روی میز ضمن دکوری بودن باعث می‌شود رومیزی روزهای طوفانی در جای خود ثابت بماند.

3- استنسیل‌های گرافیکی و رنگ‌های شاد، ساده‌ترین سفال‌ها را به گلدان‌های بسیار زیبا تبدیل می‌کنند.

4- اسم سبزی‌های تازه کاشته شده را با گچ روی مستطیل مشکی کوچکی که روی گلدان‌های سرامیکی کشیده‌اید، بنویسید و روی میز باغبانی قرار دهید.

5- تخته سه‌لا را رنگ روغن بزنید. یک شاخه و چند پرنده بکشید. روی کار را سیلر بزنید. تابلو را روی نرده یا دیوار نصب و فضای صمیمی‌ای ایجاد کنید.

6- تصویر یک برگ سرخس را با استنسیل، با رنگ متضاد، روی کوسن پیاده کنید. در طرح‌های خود از طبیعت الهام بگیرید.

7- گلدان‌های کوچک و ساده سرامیکی را با رنگ‌آمیزی به ظروف فضای باز تبدیل کنید و قاشق، چنگال و کاردهای یک بار مصرف رنگی را داخل آن‌ها بگذارید.

8- جایخی‌های بی‌استفاده را دکوپاژ کنید و با قرار دادن وارمر یا شمع داخل آن‌ها از نورهای رنگی زیبا لذت ببرید.

9- با استفاده از لوستر‌های کاغذی خورشیدی در بالای سر خود، در رنگ های شاد و متنوع، دیگر نیازی به استفاده از برق نخواهید داشت.

10- لامپ‌هایLED به شکل نیلوفر آبی را داخل حوض یا آبنما قرار دهید.

11- از فانوس برای رویایی‌تر شدن محیط استفاده کنید.

12- از اسباب بازی‌های شکل نرده که رنگ نارنجی زده‌اید، به عنوان محافظ گلدان استفاده کنید.

13- با گذاشتن یک نیمکت در زیر داربست و پرگولا، قسمت را به آلاچیقی برای نشستن و استراحت تبدیل کنید. از ملحفه‌های شاد و رنگی برای استتار استفاده کنید.

از یک صندوق چوبی قدیمی که به صورت متحرک درآورده‌اید، به عنوان میز قهوه و چای استفاده کنید. آن را رنگ ضد آب بزنید و از رو و داخل آن برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

14- اگر حیاط خلوت شما به اندازه کافی بزرگ مثلا در پشت باغ است، با وسایل اضافی مانند در و پنجره‌های قدیمی و پنل‌های چوبی، اتاقک یا کلبه کوچک بسازید.

15- جلو اتاقک پادری ارزان قیمت بیندازید.

http://www.bhg.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز